رحیم بنامولایی در دوازدهمین نشست مشترک هیات رییسه اتاق بازرگانی البرز با روسای شهرک های صنعتی استان، با تاکید بر ضرورت شناسایی و برخورد قانونی با عوامل رانت باز، افزود: بخش خصوصی معنا و مفهوم خاصی دارد و کسانی باید در صحنه اقتصاد جامعه وارد شوند که صلاحیت اخلاقی و رفتاری داشته باشند.
وی اظهار کرد: افرادی باید ادعای کار آفرینی را مطرح کنند که حداقل٥٠ درصد سرمایه آورده داشته باشند.
وی گفت: افرادی که با رانت وام و زمین برای ایجاد واحد تولیدی دریافت کرده اند، اگر در مسیر فعالیت اقتصادی با مشکلاتی مواجه و ورشکست شوند، دلشان نمی سوزد، چراکه آورده ای نداشته اند.
رییس پارلمان بخش خصوصی ادامه داد: این همه وام های بانکی معوقه که سیستم بانکی را به چالش کشیده از همین رفتار سرچشمه گرفته است.
وی در ادامه از تشکیل جلسات موازی و بدون خروجی توسط برخی ادارات گلایه کرد و گفت: حضور کارشناسان بخش خصوصی و مدیران استان و ارائه راهکارهای عملی راه بهبود فضای کسب و کار است.
بنامولایی خاطرنشان کرد: باید اینگونه جلسات با حضور کارشناسان بخش خصوصی و مدیران ادارات ذیربط و نیز با ارایه راهکارهای عملی و اتخاذ تصمیمات اصولی و قابل اجرا همراه باشد.
* تقدیر از استاندار سابق و استقبال از دیدگاه استاندار جدید
وی در ادامه اظهاراتش ضمن قدردانی و تشکر از استاندار پیشین استان اظهار کرد: ایشان همواره در رفع چالش های بخش خصوصی با ما همراه بودند و در نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی حضوری فعال داشتند.
وی گفت: همراهی و همکاری نزدیک استاندار پیشین و دیگر نمایندگان دولت با بخش خصوصی موجب شد ما در بین اتاق های بازرگانی سراسر کشور رتبه چهارم را کسب کنیم.
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز افزود: از اینکه استاندار جدید نیز براین باورند که شورای گفت وگو به عنوان تکیه گاه بخش خصوصی مطرح است، خرسندیم و از دیدگاه و نظرات ایشان استقبال می کنیم.
بنامولایی گفت: تقویم و برنامه شش ماه دوم را برای استاندار جدید فرستادیم و از ایشان درخواست کرده ایم موارد مورد نظرشان را اعلام کنند تا ضمن ساماندهی امور، برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.
وی با ذکر این نکته که حرکت های بخش تولید و تصمیم گیری ها باید بر محور واقعیت گرایی پیش برود خطاب به روسای شهرک های صنعتی استان در خصوص تشکیل جلسات موازی و بی محتوای افزود: بهترین جلسات، نشست هایی است که با حضور استاندار در شهرک های صنعتی تشکیل شود.
وی ادامه داد: باید برای تعیین زمان بندی مناسب درخصوص طرح مسایل مربوط به ادارات دارایی، کار، تامین اجتماعی، محیط زیست و غیره برنامه ریزی کنیم و برای هر یک از ادارات مذکور یک زمانی را تعیین کنیم تا مدیران مربطه این سازمان ها در مقابل طرح مسایل به استاندار جوابگو باشند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز در ادامه سخنانش برای تشکیل نشست هایی با نماینده استان و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی مشکلات صنعت استان و کشور اعلام آمادگی کرد.
وی گفت: تشکیل اینگونه نشست ها در راه رفع مشکلات بخش خصوصی استان و کشور موثر خواهد بود.
* نگاه به صاحبان سرمایه باید اصلاح شود
رییس اتاق بازرگانی از اینکه در مواردی نگاه به کارآفرین و صاحبان ثروت مشروع جرم تلقی می شود اظهار تاسف کرد.
وی تصریح کرد: باید به نحوی فرهنگ سازی شود که در مسیر رونق اقتصادی داشتن ثروت مشروع به جای جرم، افتخار تلقی و برای صاحبان سرمایه که اشتغال ایجاد می کنند جایزه درنظر گرفته شود.
*ساماندهی تشکل ها دستور کار اتاق بازرگانی البرز
رحیم بنامولایی از اختصاص یک میز کار با عنوان میز ساماندهی تشکل های خصوصی خبر داد.
وی گفت: هدف این است که تا با همگرایی و کار جمعی نسبت به ساماندهی تشکل ها اقدامات جدیدی را انجام داده و در پی آن هستیم تا تشکل ها نیز بتوانند از امکانات اتاق بازرگانی استان استفاده بیشتری کنند.
رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه به ویژگی ها و اثرات برجام در اقتصاد جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های مهم برجام جلوگیری از واردات محصولات تاریخ گذشته توسط عوامل سود جو و فرصت طلب است.
وی افزود: این افراد کالاهای تاریخ گذشته را با قیمت بسیار ارزان وارد و با قیمت های گران و غیر منطقی در بازار مصرف عرضه می کردند.
*نمایشگاه دایمی اتاق البرز، بستر ساز توسعه صادرات
بنامولایی با اشاره به اختصاص یک فضای مناسب در اتاق بازرگانی استان البرز برای افتتاح نمایشگاه دایمی محصولات تولیدی استان گفت: با توجه به حضور هیات های تجاری خارجی، معرفی محصولات استان در این نمایشگاه بستر را برای توسعه صادرات فراهم می کند.
وی اضافه کرد: برای اولین بار در اتاق های سراسر کشور، در اتاق البرز فضایی برای معرفی توانمندی های استان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی تا 15 آبان ماه می توانند قفسه ای از نمایشگاه را با مدیریت خود شان دراختیار بگیرند.
وی با اشاره به آماده شدن مقدمات راه اندازی تجارت الکترونیک در اتاق البرز گفت: با راه اندازی تجارت الکترونیک در استان در مرحله اول به اتاق های سراسر کشور و در مرحله بعدی به اتاق های بازرگانی سراسر دنیا وصل خواهیم شد.
بنامولایی گفت: با ایجاد تجارت الکترونیک تولید کنندگان استان بدون هیج واسطه ای می توانند محصولاتشان را به کشورهای هدف صادر و یا مواد اولیه مورد نیازشان را خریداری و وارد کنند.
7411/1535خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.