ابوالقاسم پالیزگیر روز پنجشنبه در نشست با سرپرست شهرداران، معاونت توسعه شرکت آبفا استان البرز، روسای شورای اسلامی شهرها، مدیران محیط زیست وآبفای هشتگرد خواستار تعیین تکلیف فاضلاب های شهری در این شهرستان شد.
وی گفت: در سال های گذشته جاری بودن فاضلاب در منطقه مهدی آباد چهارباغ مشکلاتی را برای مردم و ساکنان ایجاد کرده به گونه ای که سال گذشته تلفات مالی و جانی هم داشته است.
پالیزگیر از عملکرد آبفای شهری در شهرستان قدردانی کرد و گفت: ضروری است در خصوص تعیین تکلیف فاضلاب در مهدی آباد و ملک آباد مشخص شود چرا که در این مناطق مردم واقعا مشکل دارند و بسیاری از منازل قادر به حفر زیرزمینی هم نیستند.
فرماندار ساوجبلاغ افزود: زمان زیادی از لوله گذاری فاصلاب شهری در هشتگرد سپری شده ولی زمینی برای ساخت تاسیسات فاضلاب به آبفا تحویل نشده است.
پالیزگیر از شورای اسلامی جدید شهر هشتگرد خواست در خصوص تملک زمین برای ساخت سازه فاضلاب برای این شهر جدیت لازم را داشته باشند.
وی از معاونت توسعه شرکت آبفا استان البرز خواست بعد از تملک و واگذاری به آبفا از سوی شهرداری نسبت به اجرای آزمایشات خاک و برگزاری مناقصه و بررسی کیفی و فنی پیمانکاران ظرف مدت 9 ماه اقدام کنند.
وی افزود: جهاد کشاورزی استان و شهرستان هم پس از درخواست آبفا شهرستان تمهیدات لازم را به منظور تغییر کاربری زمین از زراعی به تاسیسات خدمات شهری در اسرع وقت اقدام کنند.
فرماندار ساوجبلاغ در ادامه افزود: در دولت تدبیر وامید کارهای مهمی در خصوص تامین آب آشامیدنی برای شهرچهارباغ وابریشم صورت گرفته است که بی آبی گذشته را رفع نموده به طوریکه برای مدتها مشکلی در خصوص کمبود آب منطقه نخواهیم داشت.
وی افزود: خط انتقال فاضلاب شهرک ابریشم تا بهمن سال جاری به بهره برداری می رسد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.