مراد فتحی در جلسه ستاد دیه اردبیل به آزادی ۲۰۸ زندانی مالی و جرایم غیر عمد از ابتدای سال اشاره کرد و گفت: از این تعداد چهار نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی با تأکید به اینکه زندانیان جرایم غیر عمد با رضایت شاکی، حمایت خیرین و تلاش‌های ستاد دیه آزاد شده‌اند، متذکر شد: زندانیان جرایم غیر عمد مجرم نبوده و به دلیل مشکلات مالی زندانی شده‌اند.

مدیرکل امور زندان‌های استان با تأکید به اینکه در مقاطع مختلف سال برای آزادی زندانیان مالی تلاش می‌شود، اضافه کرد: در نظر داریم در ایام محرم نیز از ظرفیت هیئت‌های مذهبی جهت آزادسازی زندانیان استفاده کنیم.

به گفته فتحی آزادسازی ۷۲ زندانی مالی با بدهی سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تا پایان ماه محرم برنامه‌ریزی‌شده و به منظور تحقق آن از ظرفیت خیرین، عزاداران و هیئت‌های مذهبی استفاده می‌شود.

وی با تأکید به اینکه بعد از زندانی شدن سرپرست خانواده، خانواده فرد نیز دچار مشکل می‌شود، اضافه کرد: به دلیل اینکه زندانیان جرایم غیر عمد بدون ارتکاب به جرم و صرفا مشکلات مالی زندانی هستند برای آزادسازی آن ها تلاش می‌شود.

مدیرکل امور زندان‌های استان به ضرورت استفاده از ظرفیت ماه محرم برای آزادسازی زندانیان غیر عمد تأکید کرد و بیان داشت: با بازگشت زندانیان به آغوش خانواده از آسیب‌های اجتماعی نیز کاسته می‌شود.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 747338
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.