به گزارش ایرنا، مهدی قره شیخلو روز پنجشنبه در حاشیه همایش تدبر در کلام وحی در تالار شهیدان نژاد فلاح در کرج، افزود: در بخش مردمی 5 هزار موسسه قرآنی و حدود 6 هزار خانه قرآنی شهری و روستایی در کشور وجود دارد که البته این آمار به جز جلسات سنتی است.
وی با بیان اینکه وظیفه موسسات و خانه های قرآنی ارایه خدمات قرآنی در زمینه مفاهیم، تفسیر و آموزش تخصصی است، خاطر نشان کرد: سالانه حدود 500 هزار نفر در آموزش های عمومی و حدود 100 هزار نفر در آموزش های تخصصی ما شرکت می کنند.
قره شیخلو گفت: در سال های اخیر موضوع حفظ قرآن در کشور رونق خوبی گرفته و درالقرآن حدود 12 سال است که مسئولیت ارائه مدرک به حافظان را بر عهده دارد. در طول این 12 سال حدود 70 هزار نفر حافظ قرآن در آزمون های ما شرکت و 7 هزار نفر موفق به دریافت مدرک تخصصی شده اند که معادل از دیپلم تا دکتری است.
وی ادامه داد: انتظار ما از مسئولین و دولت این است که اعتبارات قرآنی و آنچه که مصوب است را به طور کامل و در زمان خودش پرداخت کنند تا دستگاه های قرآنی نیز بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.
رئیس سازمان دارالقرآن کشور افزود: خواسته ما این است که اعتبارات حوزه قرآنی نیز مانند سایر نهادها ماه به ماه پرداخت شود.
قره شیخلو در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های پیش روی این سازمان اشاره و گفت: بیش از 100 کارگاه آموزش سبک زندگی در سطح کشور تدارک دیده ایم که از دو ماه پیش آغاز شده و هم اکنون در استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد در حال اجرایی شدن هستند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 50 کارگاه برگزار و امسال این میزان به دو برابر رسیده است، افزود: تولید محتوا در همین حوزه در مقاطع پیش دبستانی و حوزه هایی که مردم نیاز به این محتواها دارند در سازمان در حال آماده سازی است که 2 نمونه را قبل از ماه مبارک رمضان رونمایی کرده ایم که در آینده به مرحله چاپ می رسند.
رئیس سازمان درالقرآن کشور ادامه داد: توجه به نوجوانان از دیگر برنامه های این سازمان است که دوره استعدادهای درخشان قرآنی برای نوجوانان 12 تا 18 سال که طرحی ملی و در تمام استان های کشور در حال انجام است از جمله این برنامه ها می باشد.
قره شیخلو حمایت از موسسات قرآنی را از دیگر برنامه های سازمان درالقرآن کشور عنوان و اظهار داشت: این حمایت بستگی به تامین بودجه دارد که در این صورت می توان از این موسسات که با حداقل امکانات فعالیت می کنند حمایت کرد.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.