به گزارش خبر آنلاین،نماینده شورای شهر کرج در شورای عالی استانها ضرورت جذب سرمایه و تسهیل در حوزه فضایی شهری را یک مساله مهم دانست و افزود : علاوه بر کمسیونهایی که در گذشته مشغول به کار بودند ما یک کمسیون خاصی با نام جذب در آمد مالی و سرمایه گذاری تشکیل دادیم و معتقدیم که باید به عنوان یک مساله حیاتی و بنیادین به آن توجه کرد .
وی با تاکید بر اینکه بودجه شهرداری بسیار ناپایدار است و اساس و بنیان آن مشخص نیست اظهار داشت: در همه کشورهای پیشرفته دنیا استفاده از نخبگان علمی و همین طور کسانی که از لحاظ مالی دارای قدرت مانور بهتری هستند در سیستم مدیریت لحاظ شده و ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیستیم.
خلیلی اردکانی اضافه کرد : کرج استعداد خوبی در این حوزه جذب سرمایه گذاری دارد و هدف ما از تشکیل این کمسیون افزایش مشارکت و جذب سرمایه گذاری در پروژه های کلان شهری است چرا که این یک مشکل کشوری است و باید همه در این زمینه کمک کنند .
این مسول شهری استفاده از الگوی شکل گیری شرکتهای توسعه سرمایه گزاری با مشارکت شهروندان در حوزه های جذب سرمایه گذاریهای خرد را این چنین بیان کرد : در گذشته این مشارکت ها در بخش تعاون تعریف می شد که این نوع مشارکت در فضای کنونی نمیتواند انتظارات را برآورده کند اما برای توسعه این نوع فضاها لازم است در فضای جدی تر نوع مشارکت ها در شکل جدید نعریف شود.
وی اذعان داشت: مردم سرمایه های خوبی هستند و برای جذب این سرمایه های ملی و مدنی باید تدابیری اندیشید . مطرح کردن نهادهای مدنی ،ngo ها جلسات پرسش و پاسخ و از همه مهمتر مشارکت مردمی میتواند نقش بسیار مهمی در جلب اعتماد ، بکارگیری اندیشه و خلاقیت ها در بدنه مدیریت شهری داشته باشد که رویکردی نوین در این حوزه تعبیر می شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 740501
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.