به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ساوجبلاغ، گفت: هدف ما حفظ خانوادهایی است که در کنار بیماران زندگی می کنند و ما وظیفه داریم برای حفظ 95 درصد مردم در مقابل آسیب های وارده حفاظت کنیم.
وی تاکید کرد: ظرف هفته آتی 200 معتاد متجاهر که در سطح شهرستان شناسایی شده اند جمع آوری و به کمپ های مورد نظر سپرده می شوند.
وی گفت :ادارات ورزش و جوانان، بهزیستی، سپاه پاسداران، شبکه بهداشت و درمان، تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی در اجرای طرح های خود در خصوص مصوبات این شورا به درستی عمل کردند و توقع و انتظار است سایر اعضا هم فعال تر در این خصوص وارد عمل شوند.
وی گفت اداره آموزش و پرورش با برگزاری کلاس های مختلف برای بیش از 3 هزار معلم، قبل از آغاز سال تحصیلی هوشیاری لازم را به آنان داده و با خطرات جدی معضل مواد مخدر آشنا کرده و این کار بسیار بزرگی در حوزه فرهنگی است.
رئیس شورای پیشگیری ومبارزه با مواد مخدر ساوجبلاغ آگاه سازی خانواده ها و تشویق معتادین به خود اظهاری را از راهکارهای عملی وکاهش آسیب اجتماعی اعتیاد دانست و خواستار همکاری دستگاهها و نهادها در راستای آموزش و پیشگیری از اسیب اعتیاد شد .
پالیزگیر گفت: علل و ریشه برخی از جرایم، استفاده از مواد مخدر و اعتیاد است و باید دستگاه ها در جهت تشکیل جلسات آموزشی جدی تر عمل کنند.
فرماندار ساوجبلاغ همچنین خواستار بازنگری در دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد شد و گفت: با توجه به اهمیت معضل اجتماعی اعتیاد کارهای زیادی انجام شده ولی به نظر می رسد باید از نظر کمی و کیفی در برنامه های مشاوره ایی و پیشگیری بازنگری کرد.
فرماندار ساوجبلاغ به اعضای کمیته های فرعی این شورا هشدار داد که در جلسات کارشناسی بطور جدی شرکت کنند در غیر اینصورت نماینده فرماندار موظف است لیست غایبین را اعلام و به مدیران کل اعلام گردد.
وی تصریح کرد: دستگاهی اگر همکاری نکند، عذر آن مدیر را می خواهیم و اجازه فعالیت در این شهرستان را به او نمی دهیم زیرا با کسی تعارف نداریم.
فرماندار ساوجبلاغ فعالیت قلیان سراها در ساوجبلاغ را جرم دانست و اظهار داشت: باید باقی مانده این اماکن با مجوز و بی مجوز تعطیل شود و هیچ استثنایی وجود ندارد.
در ادامه جانشین فرماندهی انتظامی ساوجبلاغ گفت: باید آسیب های اجتماعی هر منطقه را شناخت و نیازها هر منطقه را مورد بررسی قرار داد.
سرهنگ افتخاری به میزان کشفیات یک ماه گذشته این نیرو پرداخت و گفت بیشترین مواد مخدر و افراد قاچاقچی را در مهدی آباد و ملک آباد دستگیر و کشف شده است.
وی گفت: مصرف شاه دانه رو به فزونی است و جایگزین سایر مواد شده و در یک ماه امسال 1820 بوته در حوزه ملک آباد ،مهدی آباد ،چهارباغ ،شهر جدید و چندار کشف و معدوم شده است.
وی به اجرای 110 طرح در خصوص مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت متاسفانه در بعضی از محلات شهرک ملک آباد خرده فروشان تجمع بیشماری دارند که با مشاهده پلیس با ترفند های مختلف به معدوم کردن مواد خود می پردازند و در بسیاری از منازل با بکار گیری دوربین های مخفی از ورود پلیس مطلع می شوند.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.