به گزارش ایرنا، سید مجید موسوی شب گذشته در نشست ستاد توسعه کشت گیاهان دارویی که با حضور مشاور وزیر و مدیر کل دفتر توسعه کشت گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از تولید کنندگان گیاهان دارویی استان در پارک علم و فناوری استان البرز برگزار شد، افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده ارزشی حدود 20 میلیارد تومان گردش مالی گیاهان دارویی ما در استان است که تقریبا معادل 20 درصد از آن به خارج از کشور صادر می شود.
وی اظهار داشت:باتوجه به اهمیت گیاهان دارویی در سطح بازارهای جهانی و همچنین در زمینه سلامت غذایی، یکی ازسیاست های اصلی وزارت جهاد کشاوری و سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، توسعه کشت در این زمینه است و به خاطر همین موضوع در مواقعی که امکان کاشت این گیاهان وجود داشته باشد ما به شکل ویژه و با اولویت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
موسوی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که از وزارت جهاد کشاورزی به ما داده شده رقمی حدود 421 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 6 در صد برای کسانی که علاقه به کشت گیاهان دارویی دارند، اختصاص داده شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت : ما ستاد گیاهان دارویی استان را تشکیل داده ایم و یک هماهنگی و انسجام را در این موضوع بوجود آورده ایم و افرادی که فرآوری کننده این بخش هستند،آن مقدار از گیاهان دارویی که مورد نیازشان است توسط کشاورزان ما در استان کشت خواهد شد.
وی گفت: در این خصوص برنامه آموزشی برای آنها در نظر گرفته شده است و این زنجیره ای از تولید است و امیدواریم که بتوانیم در سطح استان الگوی مناسبی را ایجاد کنیم.
وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که توسط سازمان جهاد کشاورزی در استان پیگیری می شود بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی است که به شکل خاص و ویژه در نظر گرفته خواهد شد و صادرات مهمترین موضوعی است که در کشت گیاهان دارویی وجود دارد و ما باید دنبال آن باشیم که بتوانیم در بازارهای جهانی و منطقه ای سهمی داشته باشیم.
در پایان این نشست تعدادی از تولید کنندگان به ارائه نقطه نظرات خو یش پرداختند و مسائل و مشکلات موجود در بخش تولید گیاهان دارویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.