ابوالقاسم پالیزگیر روز دوشنبه در نشست بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان، گفت : هر دهیار و شورایی که با شبکه های غیرمجاز مرتبط باشد با او برخورد جدی خواهد شد و اگر مردم هم در این زمینه اطلاعاتی دارند حتما به بخشداری ها یا بازرسی فرمانداری اطلاع دهند.
وی گفت: برابر قانون شوراهای اسلامی ودهیاران مکلف به همکاری برای اعمال قانون در اراضی که مورد ساخت وساز غیرمجاز قرار گرفته اند، هستند و اگر دستگاهی تمکین نکند حتما برخورد خواهد شد.
فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه از ابتدای سال جاری بیشترین مکاتبات اداری باجهاد کشاورزی در خصوص گزارش های تخلف و تجاوز به اراضی کشاورزی بوده به مدیر جهاد تاکید کرد در نشست آتی نسبت به ارائه گزارش و نحوه پاسخگویی را به صورت مستند اعلام نمایند.
وی گفت : جدای از مکاتبات شهرداریها فقط بخشداری چهارباغ 145 مکاتبه با جهاد داشته که پاسخ بعضی از نامه ها به 4 ماه کشیده است.
فرماندارساوجبلاغ با تاکید بر مشخص شدن طرح آمایش سرزمین در نقاط مختلف این شهرستان از نبود قانون برای مشخص شدن اراضی قابل کشت و فاقد کشت انتقاد کردو گفت : در بعصی از مناطق این شهرستان سالیان درازی است یک خوشه گندم هم کشت نشده و اراضی موصوف به کشاورزی است و اجازه ساخت وساز داده نمی شود و عمده وقت جها ، دادگاه و دستگاههای خدمات رسان صرف نگهداری از منطقه ای شده که قابلیت کشت ندارد.
پالیزگیر از امور آب شهرستان خواست جدی تر در خصوص مسدود نمودن چاههای غیرمجاز وارد عمیلیات شوند چرا که از روندی که قراربود اجرایی شود بسیار عقب هستیم .
وی گفت : شناسایی چاههای غیرمجاز کارسختی نیست اما نمیدانم چرا امور آب انقدر تعلل میکند ؟!
فرماندارساوجبلاغ گفت : منبع های هوایی موجود که در ویلاهای باغات علم شده حاکی از وجود یک چاه در آن است و باید تعیین تکلیف شود آیا این چاهها جزء چاههایی هستند که به آبهای زیرزمینی لطمه وارد می کنند یا نه اگر نه که قانونا حق دولت از آنان مطالبه شود و درغیر اینصورت نسبت به مسدود کردن آنها اقدام شود.
پالیزگیر به ادارات خدمات رسان تاکید کرد تمام انشعابات بلااستفاده و غیرمجاز جمع آوری و درنشست بعدی گزارش مستند از اقدامات صورت گرفته ارائه شود.
وی گفت : شهرک موصوف به مرتضوی نیز باید مشخص گردد که آیا قانونی است یا غیرقانونی و درصورت غیرقانونی بودن بایستی تخریب مسیر این شهر در دستور کار قرار گیرد.
در ادامه هرکدام از مدیران ادارات خدمات رسان به ارائه گزارش و راهکار مقابله با ساخت وساز غیرمجاز پرداختند .
علیرضا بغدادی شیخلر رئیس اتاق اصناف ساوجبلاغ نیز در این نشست از پلمپ 216 واحد صنفی معاملات ملکی خبر داد که 64 واحد صنفی ابطال ، 22 واحد جمع آوری و 9 واحد صنفی هم به داخل بافت هدایت شدند.
1535/6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.