به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج  ، ربی سعادت این مطلب را عنوان کرد و گفت: ایجاد فضایی شهروند محور در شهر بسیار امیدوار کننده است و در این مسیر مدیران شهری ابتدا باید به انجام اقدامات نرم افزاری اهمیت دهند تا سخت افزاری؛ یعنی اولویت توجه به زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی باشد.
سرپرست شهرداری کرج اظهار داشت: همچنین از آنجایی که مشارکت یکی از مفاهیم عمده و اصلی جهت رسیدن به توسعه پایدار است، از این رو مدیران شهری همواره سعی کرده اند تا با جلب مشارکت مردمی به اهداف خود در زمینه مدیریت بهینه شهر به بهترین نحو ممکن نائل آیند که این امر در برنامه های مدیریت شهری کرج از این پس مشهودتر خواهد بود.
سعادت ادامه داد: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج، شهروند محوری بر شهرمحوری اولویت دارد؛ باید به این نکته توجه داشت که رفع نیازهای ساختاری و فیزیکی شهر هرچند مهم باشد اما نیازهای فرهنگی و حس تعلق شهروندان مهم تر است؛ چرا که امر دوم می تواند موجبات امر اولیه را نیز فراهم آورد.
این مسئول گفت: به طور کلی در شهروند محوری، آموزش شهروندی و ایجاد رابطه دو طرفه میان شهروندان و مسئولان ارشد شهری امری بسیار مهم است زیرا شهر فضایی است که باید از آرامش نسبی برای زندگی شهروندانش برخوردار باشد؛ فضایی عاری از آلودگی های بصری، با رنگ و نور مناسب و هویت منحصر به خود و برخوردار از امکانات رفاهی برای شهروندان.
وی یادآور شد: همکاری و نقش شهروندان در راستای این اهداف غیر قابل انکار است، چرا که شهر متعلق به شهروندان است و درصورتی که یک شهروند تعلق خاطر به شهرش نداشته باشد، تلاشی برای ارتقاء سطح کیفی فعالیت های انجام شده و همچنین حفظ و نگهداری شهر نخواهد کرد.
سرپرست شهرداری کرج در پایان خاطر نشان کرد: توانمند سازی مدیریت شهری در بستر مفاهیمی نظیر عدالت اجتماعی، مشارکت شهروندی، داشتن مدیریت شهری مشارکتی، پاسخ گو و شهروند مدار از جمله عواملی است که تاثیر فراوانی در تحقق توسعه انسانی پایدار دارد و شورا و شهرداری این کلانشهر نیز به دنبال آن است تا این مهم را از شعار به واقعیت تبدیل کند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 729265
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.