به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ رئیس هیات مدیره نظام پرستاری اظهار کرد: امروزه بیش از ۱۸۰ دانشکده پرستاری از مقطع کارشناسی تا دکتری و در گرایش های مختلف گروه پرستاری به امر تربیت پرستاران می پردازند.

مظفری افزود: با توجه به اینکه پرستاری در ایران همپای پرستاری در جهان به شکل آکادمیک بوده و در ایران نیز سابقه ۱۰۰ ساله دارد خارج کردن آموزش حرفه پرستاری از حالت آکادمیک یک عقب گرد ۱۰۰ ساله در این حرفه است.

وی بیان داشت: بروز همین مشکلات سبب اعتراض پرستاران و دانشجویان پرستاری به مصوبه وزارت بهداشت و درمان، شورای گسترش دانشگاه ها و امور پرستاری بوده و از نماینده ولی فقیه در استان درخواست نمودند تا این مورد را از طریق مجاری اداری پیگیری نمایند.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان با اشاره به آیین نامه پرستاری گفت: اجرائی شدن این مصوبه خیانت به مردم و جامعه پرستاری بوده و با وجود ۱۸۰ دانشکده پرستاری کمبود پرستاری در کشور باید از طریق دانشکده های پرستاری و به شکل علمی و آکادمیک برطرف گردد.

وی عنوان کرد: ورود مراکز بیمارستانی به خصوص مراکز خصوصی به این مقوله باعث افت کیفیت دانش و جایگاه پرستاری ایران در بین کشورهای منطقه و جهان خواهدشد که مغایر با سیاست گذاری کلان ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در خصوص مرجعیت علمی ایران در منطقه است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر آکادمیک بودن پرستاری اظهار داشت: اعتراض پرستاران و دانشجویان پرستاری نسبت به این امر وارد است زیرا برای ارائه خدمات بهتر به سلامت مردم باید این حرفه به صورت آکادمیک و تخصصی آموزش داده شود و ازاین رو برای حل این مشکل از طریق مجاری اداری و نمایندگان استان پیگیری خواهیم نمود.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 716985
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.