به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، صبح امروز علی حاج کاظم عضو شورای چهارم شهر کرج در جلسه هیئت مدیره سازمان حضور یافت و ضمن قدردانی از محمد رضا زین العادینی و زحمات تلاشگران عرصه فضای سبز آخرین مهر تائید خود را بر اقدامات سازمان کوبید.
حاج کاظم اظهار داشت: اقدامات مدیریت شهری طی سال های گذشته در حوزه توسعه فضای سبز و احداث پارک ها و بوستان ها در تمام مناطق ١٢ گانه شهرداری کرج ستودنی است.
وی با بیان اینکه ایجاد بوستان ها همچنین پروژه هزار هکتاری باغستان به سرانه فضای سبز شهری افزوده و باعث ایجاد نشاط در بین شهروندان شده است گفت: فضای سبز و پارک‌های محلی نقش مهمی در روحیه افراد ساکن در محل به ‌ویژه محلات آپارتمان ‌نشین دارد که اغلب از هرگونه سبزینگی در فضای زندگی خود محرومند.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج گفت: پارک‌های محلی به‌ عنوان بخشی از فضای باز می‌توانند نقش مهمی در بهبود اکولوژی منطقه داشته باشند و ضمن فراهم کردن تفریحات گوناگون، نزدیکی به طبیعت را نیز برای اهالی محل فراهم کنند.
حاج کاظم، افزایش سرانه فضای سبز به شیوه های نوین را امری ضروری ذکر و اضافه کرد: احداث پارک ها از یک سو به جهت تأثیری که بر کیفیت زندگی شهری و نیل به توسعه پایدار دارند و از سوی دیگر به جهت بار مالی بدون بازگشت سرمایه و سود که برای شهرداری ها بجای می نهد، ضرورت دارد.
وی با توجه به کمبود آب و شرایط بحرانی موجود در کشور به برنامه ریزی های سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در خصوص جلوگیری در هدر رفت آب اشاره کرد و افزود: سازمان مذکور با استفاده از تکنیک ها و برنامه های ویژه در این زمینه در مصرف آب صرفه جویی کرده و با ذخیره آب های سرگردان در دهکده تفریحی باغستان به آبیاری فضای سبز پرداخته است که این اقدام سازمان می تواند گام مثبتی را در مدیریت منابع آبی در کرج بردارد.
گفتنی است، در حاشیه این نشست از زحمات این عضور شورای شهر تقدیر و تشکر شد.

 

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 716166
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.