به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،"سیدحمیدطهائی" شامگاه چهارشنبه در«نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» که در سالن شهدای دولت برگزار شد گفت: در هفته جاری پارک تخصصی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گرمدره توسط وزیر علوم و وزیر ارتباطات افتتاح شد.این پارک،مرحله پیشرفته ای از سری برنامه های حوزه آی.سی.تی و فراتر از استارتاپ ها و شتاب دهنده هاست که به همت وزارت ارتباطات در این استان تاسیس شد و بعنوان دومین پارک علم و فناوری در البرز ،بنام"قطب علم و فناوری" احداث گردیده است.
وی افزود: با توجه به حوزه فعالیت مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و سبقت تاریخی دانشگاه کشاورزی که مهد آن در استان البرز واقع است، امتیازات این دانشکده را باید حفظ کنیم؛ضمن اینکه اقدامات اولیه برای تأسیس پارک کشاورزی در استان البرز انجام شده است.
طهائی بیان کرد: در این رابطه وزارت جهاد و علوم موافقت های لازم را داشته اند تا آخرین دستاوردهای کشاورزی را از البرز به نمایش بگذاریم.
استاندار البرز در ادامه خاطرنشان کرد: از 12 مراکز تحقیقاتی کشور، 10 مرکز در البرز واقع است بنابراین، پیشنهادتشکیل معاونت علمی و فناوری در استان البرز موضوعی است که باید از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری شود..
وی با بیان اینکه جای جای البرز مراکز تحقیقاتی و پژوهشی است، افزود: در حال حاضر در این استان مراکز دارویی 100 ساله داریم که آخرین دستاوردهای دارویی کشور را به همراه دارد و جا دارد البرز بعنوان کریدور فناوری معرفی شود.
وی افزود : وزیر ارتباطات اخیرا اعلام کردند که مجوز کریدور علم و فناوری از شورای عالی عطف اخذ شده است و از شرق استان تهران تا فرودگاه پیام نیز در مسیر این کریدور واقع گردیده است و می توان
در حوزه های مختلف از این ظرفیت استفاده کرد.

استاندار البرز گفت: در جریان سفر هیات البرزی به کشور استونی آخرین دستاوردهای فناوری ارتباطی این کشور بررسی شد و ایده های آن را اجرایی خواهیم کرد،ضمن اینکه در دیدار با معاون وزارت ارتباطات در نمایشگاه الکامپ دیدگاه های نو و بدیع را مطرح کردیم که با توجه به روابط خوب جمهوری اسلامی و استونی مورد توجه قرار گرفت و البرز با اجرای این طرح ها در کشور الگو خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در حوزه خدمات فناوری اطلاعات باید توسعه پیدا کنیم گفت: 80 درصد جمعیت استان در دو شهرستان کرج و فردیس واقع است و باید پوشش زیرساخت های ارتباطات را در این دو مرکز بالا ببریم.
استاندار البرز گفت: سال گذشته 900 میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری استانی انجام شده است.
در ادامه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گزارشی از روند اجرای طرح های حوزه آی.سی.تی را تشریح کرد.راه اندازی شبکه توزیع فناوری سلامت با رویکرد توسعه صادراتی،اجرای طرح امنیت اطلاعات، گستردن چتر امنیت در در دستگاه های اجرایی واقع در سایت اداری استان تا پایان شهریور ماه،پروژه امضای دیجیتال، از جمله این طرح ها بود.

کلیه دستگاه ها به سامانه استعلام های الکترونیکی متصل شوند

عباداله کامکار معاون امور اقتصادی استانداری نیز در رابطه با استعلام های بین دستگاهی بیان کرد: 600 استعلام الکترونیکی در 8 دستگاه انجام شده است که باید به تمامی دستگاه ها تسری پیدا کند.
وی افزود: در رابطه با اتصال دستگاه ها به سامانه جامع الکترونیک تا پایان آذر ماه نیز اقدامات لازم صورت گیرد.
کامکار ایجاد بسترهای شغل برای متخصصان فناوری اطلاعات و احصا نیازهای استان و شناسایی نیروی کار در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.
ربانی رییس پارک علم و فناوری استان نیز در این جلسه با اشاره به بدیع ترین دستاوردها در حوزه فناوری های نوین و کسب و کارهای جدید گفت: باید زمینه ساز توسعه این مشاغل باشیم و در رابطه اشتغال کارآفرینانه با توسعه ساختارهای فناوری و مراکز رشد با همکاری موسسات پژوهشی مراکز رشد را توسعه دهیم.
رییس پارک علم و فناوری افزود: دو مرکز رشد همکار با مشارکت پارک در استان البرز تقویت شده و با در اختیار قرار دادن امتیازات پارک به محققان زمینه ساز توسعه ارتباطات در این زمینه خواهیم شد.
وی بیان کرد: تجاری سازی این ایده ها نیز رویکردی بوده که در استان اجرایی شده است.
با دانشگاه تربیت مربی،علوم پزشکی البرز،موسسه سرم سازی رازی و...همکاری های مشترک را برای تجاری سازی یافته های علمی مهیا کرده ایم.
وی افزود: مراکز رشد را در شهرستانهای استان دنبال می کنیم و ظرفیت شرکت های بخش خصوصی را نیز در این زمینه بکار گرفته ایم تا بسترهمکاری و توسعه شرکت های شتاب دهنده کوچک باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نیز،در ادامه از همکاری مردم و دستگاه ها برای مدیریت مصرف در اوج گرمای روزهای اخیر قدردانی کرد و گفت: این شرکت بصورت مستقیم در ایجاد شغل ندارد اما بسترهایی ایجاد می کند که زمینه اشتغالزایی در صنعت برق خواهد بود.
وی در ادامه به تشریح برنامه های اولویت دار ،اهداف و راهبردهای سرمایه گذاری در صنعت برق پرداخت

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 715103
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.