به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، میر ابراهیم صدیق ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ساخت و سازهای بی رویه، گسترش شهرنشینی، افزایش جمعیت، افزایش خودروها و قرار گرفتن در مسیر تردد خودروهای 14 استان کشور، کرج سر سبز و زیبا را به یکی از کانون های آلوده هوا تبدیل کرده است.
وی در ادامه نقش فضاهای سبز را در پالایش و طراوت هوا اثر گذار دانست و افزود: تا دیر نشده باید در کوتاه ترین زمان، فرهنگ درختکاری را در وجود خودمان نهادینه کنیم و هر شهروند به سهم خود در کاشت درخت و توسعه فضای سبز فعالیت کند.
صدیق تاکید کرد: زمانی می توانیم زیبایی و طراوت را به کرج باز گردانیم که مردم همگام با مسئولان شهری و اجرایی در برابر مشکلات زیست محیطی احساس مسئولیت کنند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج گفت: نباید فراموش کنیم که در دین اسلام به مقوله کاشت درخت و نگهداری از آن سفارش فراوان شده و امروز در این وضعیت که بسیاری از شهرها با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند، اهمیت این سفارش دینی بیشتر آشکار شده است.
وی معتقد است تا دیر نشده باید سرانه های فضای سبز شهری را با استانداردهای جهانی پیوند دهیم وآلاینده ها را به حداقل برسانیم.
وی گفت: بخش عمده نشاط و سلامت انسان ها با محیط زیست زیبا و با طراوت تحقق می یابد، بنابراین در کلانشهر کرج تلاش ها بر این است که سر سبزی به این منطقه پر جمعیت و میلیونی بازگردد.
صدیق افزود: توسعه ساختمان ها و صنایع، تهدیدی بزرگ برای نابودی فضای سبز در کرج است به طوری که هر ساله مساحت زیادی از زمین های شهری باید به آن اختصاص داده شود.
وی تاکید کرد: به منظور بازدهی اکولوژیکی و زیباسازی بخش های شهری، کاهش دمای محیط، تولید اکسیژن و افزایش نفوذپذیری خاک در مقابل انواع بارش ها باید اراضی را با کاشت درختان زیبا کرد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714088
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.