به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین جعفر محسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه نظرآباد افزود: در روز های گذشته شاهد حوادث خشونت باری در سرزمین های اشغالی بودیم که متاسفانه منجر به شهادت مظومانه شهروندان فلسطینی و همچنین مجروح شدن بیش از 400 نفر از مالکان اصلی فلسطینی شد.
وی ادامه داد: اشغالگران آمدند درب های ورودی مسجد الاقصی را بستند و در واقع با این کارشان به جمیع مسلمانان عالم اعلان جنگ کردند،طبیعی بود که این اقدام اشغالگران قدس با واکنش گسترده ی علما و نخبگان جهان اسلام و به تبع آن ملت های مسلمان و آزادی خواه قرار بگیرد.
محسن زاده گفت: این واکنش سریع و گسترده نشان از این مطلب بود که همواره مساله فلسطین موضوع اول جهان اسلام است.
خطیب جمعه نظرآباد بیان داشت: امروز ما شاهد آتش افروزی های جبهه استکبار در منطقه هستیم، از طرفی فتنه ی تکفیری ها و ازسوی دیگر شاهد مناقشات مرموز قومی و مذهبی و جنگ های نیابتی منطقه را به آشوب کشانده است.
وی افزود: البته در کنار همه این ها می بینیم واکنش گسترده ای را نسبت به حوادث اخیر در فلسطین اشغالی شاهد هستیم، جمهوری اسلامی ایران هم از فلسطین حمایت می کند، چون ملت مسلمان ما مامور است.
محسن زاده یادآور شد که این فرمایش حضرت علی بن ابی طالب (ع ) است «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا» نسبت به ظالم دشمنی کنید اما نسبت به مظلوم حمایت کنید، ملت عزیز ما از ملت مظلوم فلسطین حمایت می کند چون این لازمه انسانیت آنهاست انسانیت انسان اقتضا می کند که در برابر رژیم کودک کش اسرائیل بی تفاوت نباشد.
خطیب جمعه نظرآباد گفت: ملت عزیز ایران هم در این واکنش نقش جدی داشت چون مسائله فلسطین و مسجد الاقصی از اهمیت ویژه اعتقادی برای ملت عزیز ما برخوردار است، موضوع کوچک نیست، مسجد الاقصی قبله ی اول مسلمانان عالم بود، نمی تواند ملت ما این مسجد مقدس را زیر چکمه های نحس و نجس اشغالگران رها بکند.
وی اظهار داشت : ملت ما از فلسطین دفاع می کند، چرا که حقیقتا رژیم صهیونیستی یک غده ی سرطانی است، آنها به دنبال گسترش همه منطقه هستند وآنها در کتابهای درسی شان به صورت علنی شعار نیل تا فرات را تبلیغ می کنند، ملت ما از فلسطین مثل همه مسلمانان عالم و آزادی خواهان عالم دفاع می کند.
محسن زاده گفت: مبارزه با رژیم اشغالگر قدس یعنی مبارزه با نظام سلطه یعنی خنثی کردن طرح های کسانیکه ادعای ابرقدرتی دارند نهایتا می بینیم در سایه ی این واکنش جهانی و مقاومت مردم فلسطین، کابینه ی امنیتی رژیم صهیونیستی شبانه گیت های فلزی خودش را جمع آوری می کند.
امام جمعه نظرآباد یادآور شد: یکی از مناسبت هایی را که پشت سر گذاردیم پنجم مرداد روز نماز جمعه بود، یکی از دعا هایی که ما می خوانیم این است که خدایا ما را به انجام واجبات در این روز موفق بدار، امام بزرگوار ما در عصر غیبت امام زمان سلام الله علیه نماز جمعه را واجب تخییری می دانستند و فرمودند: اگرچه نماز ظهر احوط است اما نماز جمعه افضل و برتر است.
وی گفت: در سایه همین نگاه بود که در پنجم مرداد سال 1358 به فرمان امام عزیز مرحوم آیت الله طالقانی به عنوان اولین امام جمعه در دانشگاه تهران نماز جمعه را اقامه کردند و متعاقب آن توسط امام بزرگوار در اکثر شهرهای مهم کشور نماز جمعه را اقامه کردند.
6155/1353 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.