به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی عصر پنجشنبه در آئین روز ملی تکریم از امامزادگان که در آستان مقدس امامزادگان محمد(ع) و سکینه خاتون (س) کرج برگزار شد، افزود: بسیار زیباست که دهه اول ماه ذالقعده را به نام دهه کرامت نامگذاری کرده اند زیرا ابتدای ان با میلاد کریمه اهل بیت (س) و پایان آن با ولادت حضرتی است که ضامن انسان و حیوان، مسلمان و مسیحی بوده و نماد محبت به بشریت است.
وی در ادامه با اشاره به قران مجید به عنوان بهترین کتاب انسان ساز و پاسخ دهنده به تمام سووالات بشر، اظهار داشت: بدون قرآن، داشته های ذهن بشر خرافی و افسانه ای بیش نیست و به همین دلیل است که امامان بیشترین توصیه شان به ما مسلمانان ارتباط با قران است.
تویسرکانی گفت: خدا بهترین مربی برای بشریت است زیرا بر اساس محبت و مهربانی عالم را خلق کرده و خداوند دارای اسامی زیادی است ولی برند و تابلویی که برای معرفی خود انتخاب کرده همان ' بسم الله الرحمن الرحیم' است که نشان دهنده رحمان و رحیم بودن خداوند است.
تویسرکانی ادامه داد: این رحمت عام خداوند همه ی عالم را فرا گرفته و به همین دلیل است که خدا از خشونت، وحشی گری و اعمال رفتارهایی که موجب آزار انسان ها شود به شدت خشمگین می شود.
وی بیان داشت: خداوند خلقت جهان هستی را بر اساس رحمت انجام داده حتی خلق جهنم بر همین اساس بوده همانطور که تیغ جراحی در دست پزشک از باب رحمت است جهنم هم اگر نبود خیلی ها بهشتی نمی شدند.
نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین افزود: قران می فرماید خداوند عالم این محبت را در خاندان عصمت و طهارت و اهل بیت (ع) حضرت محمد (ص) قرار داده و کمترین محبت ما به هم برخورد شاد با همدیگر است.
وی اضافه کرد: قران کریم فلسفه وجودی خاندان اهل بیت (ع) را گرفتن درس محبت از انان می داند تا به عشق انان به هم محبت کنیم.
تویسرکانی با بیان اینکه بیشتر اهل سنت نیز ائمه را دوست دارند, گفت: ولی تعداد کمی از آنان هستند همچون داعش، القاعده، جبهه النصره و طالبان که غیر از خشونت و کشتار انسان های بیگناه دست به اعمال زشت زیادی به نام خداوند می زنند.
وی با اشاره به اینکه این اعمال نشانه دور شدن از خداوند است، افزود: خاصیت ارتباط با اهل بیت (ع) انسان شدن و به تعالی رسیدن است.
وی با اشاره به وضعیت بهبود وضعیت حجاب در جامعه، بیان داشت: باید بتوانیم با محبت به زنان و دختران ایرانی بگوییم که حجاب برای در امان ماندن خودشان از دست دیگران است تا سرمایه زندگی شان را از دست ندهند.
در این مراسم قرعه کشی برای اعزام به مشهد مقدس انجام شد.
6156/1535 خبرنگار : نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.