استان نوپای البرز یکی از با استعدادترین استان های کشور در عرصه ورزش است، به گونه ای که در سال های اخیر شاهد کسب عناوین گوناگون ورزش قهرمانی از سوی ورزشکاران این استان در سطح ملی و بین المللی در رشته های مختلف بوده ایم.
البرز جزء 5 استان برتر کشور در زمینه قهرمان پروری و مدال آوری است و هم اکنون بیش از 130 هزار ورزشکار سازمان یافته دارای بیمه ورزشی ورزش دارد.
استان مهاجرپذیر البرز هم اکنون دارای سه منطقه مصوب و 28 منطقه مستعد سکونتگاهی غیر رسمی است که بخش بزرگی از جمعیت، استان را در خود جای داده و غالب ساکنان این مناطق را نیز جوانان تشکیل می دهند.
ساماندهی این جوانان و جلوگیری از افزایش آسیب های اجتماعی، نیازمند برنامه ریزی های دقیق و مستمر است.
ارتقاء ورزش استان و افزایش امکانات و زیرساخت ها در مناطق مختلف البرز می تواند حجم زیادی از آسیب های اجتماعی این مناطق را کاسته و سبب رشد هر چه بیشتر ورزش و فرهنگ استان شود.
با توجه به جمعیت بالای استان به ویژه سیل مهاجرت از نقاط مختلف کشور به این استان، گسترش ورزش و امکانات مربوط به آن در البرز می تواند نقش بسزایی در ارتقاء امنیت اجتماعی داشته باشد و استقرار توانمندترین مدیران به منظور جذب امکانات بیشتر برای استان و تامین زیرساخت ها و به کارگیری مناسب تر ظرفیت های مدیریت شهری و سازمان های مردم نهاد از اقدامات ضروری در این بخش محسوب می شود.
عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش ورزش در البرز و تمامی استان های کشوربه گونه ای بوده که به گفته بسیاری از دولتمردان هیچ وزارت خانه ای در سال 96 به اندازه وزارت ورزش و جوانان رشد اعتباری نداشته و این نشان از اهتمام و توجه ویژه دولت تدبیر و امید به بخش ورزش و جوانان بوده است.
در استان البزر با اقدامات دولت یازدهم امروز شاهد افزایش سرانه ورزش البرزبه چهار دهم مترمربع هستیم، این در حالی است که این رقم در سال 92 تنها سی و هشت صدم بوده است.
میزان اعتبارات تخصیص یافته به بخش ورزش البرز در سال گذشته حدود 4 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 2 و نیم میلیارد تومان آن بودجه جاری و یک و نیم میلیارد تومان نیز اعتبارات عمرانی بوده، این در حالی است که قبل از دولت یازدهم این میزان زیر 500 میلیون تومان بوده است.
یکی از اقدامات بسیار خوبی که با هدف توسعه ورزش و زیر ساخت های آن در دولت تدبیر و امید در استان البرز صورت گرفته، تخصیص یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی به حوزه ورزش و جوانان بوده که سال گذشته این اعتبارات به صورت 100 درصدی در البرز جذب شد.
یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش ورزش در سال جاری این است که دولت قصد دارد تا 27 درصد از عوارض ارزش افزوده را به جوانان سراسر کشور اختصاص دهد که از این اعتبار مبلغ 13 میلیارد تومان نصیب جوانان استان البرز می شود.
با نگاهی به عملکرد دولت یازدهم در بخش ورزش و جوانان البرز می توان به خوبی به این واقعیت رسید که دولت برای بهبود ورزش این استان اقدامات بسیار گسترده ای انجام داده و برای توسعه ورزش استان برنامه ریزی هایی بسیار خوبی کرده است.
از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 30 پروژه بزرگ ورزشی در زمینی به مساحت 66هزار و 998 متر مربع با اعتبار 185 میلیارد و 294 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.
در سال 92 تنها دو پروژه احداث و تجهیز زمین فوتبال خاکی آغلان تپه و احداث و تجهیز زمین فوتبال خاکی جاروهر کدام در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع و با اعتبار یک هزار و 480میلیون ریال به بهره برداری رسید.
این در حالی است که از سال 93 تا 95 حدود 28 پروژه ورزشی در تمامی شهرستان های استان البرز افتتاح شده که نشان از همت والای دولت یازدهم برای توسعه ورزش استان و نشان از توجه و اهمیت دولت به جوانان دارد.
احداث سالن های ورزشی قوهه،شلمراز،رامجین،مشکین دشت،رجایی شهر،ساختمان دفتر مشترک هیات های ورزشی، زمین چمن طبیعی شریعتی،سالن ورزشی سنقرآباد، سالن کشتی تختی ،سالن شمشیر بازی از جمله پروژه هایی بود که به همت دولت تدبیر و امید در البرز راه اندازی شده اند.
بهره برداری از سالن ورزشی ولایتمرد،سالن ورزشی علی آباد گونه، سالن ورزشی خرمدشت کمالشهر،سالن ورزشی ناشنوایان انقلاب، سالن ورزشی ابراهیم بیگی، سالن ورزشی فردیس، سالن ورزشی گلسار، تکمیل و تجهیز پایگاه قهرمانی، پیست دوچرخه سواری اشتهارد و سالن ورزشی جوستان از دیگر پروژه های بخش ورزش و جوانان البرز است که به همت دولت تدبیر و امید تا سال 94 در این استان به بهره برداری رسیده اند.
از دیگر اقدامات دولت یازدهم در استان البرز در بخش ورزش و جوانان در سال 95 می توان به احداث زمین فوتبال چمن اغشت، زمین فوتبال چمن طبیعی تنکمان، سالن ورزش های باستانی، سالن تیراندازی مالک اشتر،سالن تخصصی دارت انقلاب اسلامی کرج، سالن پاورلیفتینگ نابینایان و کم بینایان آزادگان کرج و سالن آمادگی جسمانی شهید جوینی اشاره کرد.
دولت تدبیر و امید در سفر استانی خود به البرز در سال 95 با هدف پیشرفت هر چه بیشتر ورزش این استان و اولویت دادن به جوانان برای تکمیل 17 پروژه ورزشی اعتبار 74 میلیارد و 550 میلیون ریال اختصاص داده است.
استان البرز اگر چه دارای ظرفیت های بسیاری است و نیاز است که در بخش ورزش و جوانان آن بیشتر هزینه شود اما اقدامات دولت یازدهم در این استان نشان دهنده شروعی روشن است،شروعی که در نهایت به رشد و توسعه ورزش که یکی از بزرگ ترین خواسته های جوانان این منطقه است ختم می شود.
دولت یازدهم با گام هایی استوار و مداوم قدم های بسیار خوبی برای اعتلای ورزش و توجه هر چه بیشتر به جوانان در کشور و استان برداشته است.
استان البرز دارای ظرفیت های طبیعی برای گسترش ورزش نظیر کوه، رودخانه، پیست های اسکی است و تداوم حمایت های صورت گرفته می تواند ارتقاء جایگاه استان را در رشته های مختلف ورزشی در این حوزه ها به همراه داشته باشد.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.