به گزارش عصر جمعه ایرنا از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،شامگاه گذشته وقوع سیل در استان البرز منجر به مفقود شدن یک دختر بچه ساوجبلاغی و حادثه دیدگی 25 نفر شد.
با اطلاعیه هایی که از روزهای گذشته در رسانه های جمعی صادر شده بود، مسئولان امر در آماده باش قرار داشتند و با وقوع حادثه به فوریت نسبت به اعزام افراد به مناطق درمانی اقدام کردند.
هم اکنون( امروز جمعه 23 تیرماه)، استاندار البرز به همراه مدیرکل بحران استانداری و تیم های امداد و نجات در محل های حادثه دیده حضور دارند و خدمات آب و برق که به جهت بارش ها قطع شده بود به حالت عادی برگشته است.
**فرو ریزش پل آغشت و حادثه 25 نفر
مهدی مهرور مدیرکل ستاد مدیریت بحران البرز در رابطه با بارش باران شب گذشته و وقوع سیل در نقاطی از استان البرز گفت: با توجه به اخطاریه و اطلاعیه هایی که از روزهای گذشته نسبت به وقوع سیل اطلاع رسانی شده بود، در آماده باش قرار داشتیم و درپی بارش شدید باران شب پنجشنبه و طغیان رودخانه ها در این استان، تیم های امدادی به فوریت در محل های دچار حادثه حاضر شدند .
وی با تشریح جزئیاتی از وقوع سیل بیان کرد :براثر اطغیان رودخانه کردان و تخریب پل اغشت در شهرستان ساوجبلاغ 25نفر دچار حادثه شدند که امدادرسانی لازم برای آنان صورت گرفت.
وی اضافه کرد: در این مکان 13 نفر مصدوم شدند که 3 نفر به مراکز درمانی منتقل و 10 نفر در محل به صورت سرپایی درمان شدند.
وی خاطرنشان کرد:در این حادثه یک دختر بچه مفقود شده که سه تیم امداد ونجات سیلاب استان البرز برای جستجو به شهرستان ساوجبلاغ اعزام شده اند.
براساس این گزارش، بارش شدید باران در شب گذشته به روستاهای اغشت، باغبانکلاه ،سیبان دره، سنج و تکیه در بخش چندار ساوجبلاغ خسارت وارد کرد و با آمادگی تیم های امدادی و حضور به موقع در منطقه، 9 جوان گرفتار شده در میان سیل نجات یافتند و 3 گردشگر که در ارتفاعات ساوجبلاغ ناپدید شده بودند امروز سالم پیدا شدند.
این سیل موجب آسیب دیدگی بخشی از باغات،4 دهنه پل و بخشی از جاده های پنج روستای سیل زده ساوجبلاغ تخریب شد و به شبکه گاز روستای اغشت خسارت زیادی وارد شد که عوامل اجرایی سریع وارد عمل شدند تا موجب آتش سوزی نشود.
تجسس نیروهای امدادی برای یافتن دختربچه 9 ساله ساوجبلاغی کماکان ادامه دارد.
شهرستان 250 هزار نفری ساوجبلاغ در غرب کرج مرکز استان البرز واقع است.
8029/ 6155خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.