به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ، سعید فیروزگاه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با وجود نفوذ فرهنگ غرب و بیگانه، باید مراقب تهدیدات جدی برای جوانان باشیم و با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مسیر حق را به آنها نشان دهیم و با آموزش های اعتقادی و فرهنگی جوانان را در مسیر بهره مندی از فرصت‌ها و زمینه های پیشرفت در جهان قرار دهیم.
وی ادامه داد: تضعیف شخصیت جوانان منجر به عقب نشینی و منزوی شدن آنها گردیده و از سوی دیگر تکریم منزلت و شخصیت، آنها را به حضور فعالانه در صحنه های اجتماعی هدایت می کند که جهت تعیین سرنوشت جوانان خانواده نقش اساسی و حیاتی در این بین دارد.
رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج معتقد است واگذاری مسؤلیت به جوان، احترام گذاشتن به شخصیت آنان و با اهمیت دانستن آنها در حضور اعضای خانواده، بستگان و دوستان و فراهم کردن آزادی معقول برای آنها، از شیوه هایی است که احساس دارا بودن پایگاه و موقعیت اجتماعی را در جوان برمی انگیزاند و دیگر نیاز نخواهد داشت تا کمبود شخصیت خود را با خزیدن به درون خود یا پیوستن به باندهای هنجارشکن جبران کند.
این مسئول ارشد شهری افزود: فضای مجازی که امروزه گریبانگیر بسیاری از خانواده ها و جوانان شده است معضلی است بسیار مهم که با عدم مدیریت در نحوه استفاده از آن و عدم آموزش های لازم خانواده ها و مخصوصا جوانان را به تباهی می کشاند و لازم است با آموزش در این حوزه زمینه های ورود آسیب های نوظهور فضای مجازی در خانواده ها ریشه کن شود.
عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید داشت: برخورداری از پرورش سالم در خانواده که نخستین پایگاه تربیتی است به فرد این فرصت را می دهد در اجتماع موفق و قابل احترام باشد ،خانواده محل آسایش و آرامش و ابراه کوچکی است که فرد را به اقیانوس جامعه پیوند می دهد.
به گفته عضو شورای شهر کرج، خانواده های لجام گسیخته و متزلزل، جامعه متزلزل را به وجود می آورند و جامعه ای که در آن نشانه ای از خانواده های سالم یافت نشود ،میزان طلاق روز به روز افزایش می یابد و به از هم پاشیدن نظام خانواده می انجامد.
وی در پایان خواستار شد: مسئولان نهادهای اجتماعی و تربیتی در برنامه‌ریزی‌های خود برای مخاطب‌شناسی و فرهنگ‌شناسی درست عمل کنند تا به خواسته‌هایی که یک جوان از نظام اسلامی انتظار دارد، دست پیدا کند و ریشه بسیاری از کج‌روی‌های اخلاقی در جامعه از بین رود و جوانان در جامعه به سمت پیشرفت و توسعه در مقاطع مختلف قدم بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 696580
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.