به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته کرج، افزود: عفاف و حجاب از مسائل مهم دینی است که در قالب این مساله مهم می گنجد و دردستورات دینی تاکید شده که آثار فردی و اجتماعی دارد.
وی ادامه داد: حفظ عفت برهمه مردان و زنان واجب است، تاکید بیشتر بربانوان بوده و یکی از نشانه های عفاف حفظ حجاب است چراکه سلامت اخلاقی خانواده سالم، نسل پاک تحقق می یابد و تلاش های استکبارجهانی هم ی از بین بردن این مقوله های مهم اجتماعی است.
حسینی همدانی با تاکید بر اینکه حجاب آثار فراوانی را درجامعه دارد، گفت: نقشه های رنگین می کشند تا بانوان را از مسیر منحرف کنند همانطور که شیطان با شیوه های مختلف عمل می کند.
وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ شاهد آن بودیم رضاخان با ولنگاری و هرزگی سعی کرد حجاب را بردارد و زنان را به اصطلاح متمدن کند، اما زن را به اسم آزادی به اسارت برد و تحقیرکرد.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: اولین اقدام برای مقابله با این روند آن است که بانوان حریم خود را حفظ کنند و اجازه سوء استفاده به دیگران ندهند، امروز حجاب نماد دفاع از حریم عفاف است.
وی ادامه داد: مردان مدافع حرم مرزها را دورتراز مرز رسمی بردند، شما زنان تلاش کنید دشمنان فرهنگی را بیرون کنید.
امام جمعه کرج اضافه کرد: وقتی عفت برود، جنگ نظامی لازم نیست و کاری از موشک های قدرتمند برنمی آید.
حسینی همدانی ادامه داد: حجاب ارزش است همه درحفظ این ارزش مسئول هستیم و فقط وظیفه بانوان نیستند. در ولنگاری فرهنگی و ارتباط بدون قید بین زن و و مرد، زنان بیشترین ضرر را می کنند.
خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر مساله جدی همه باشد، اظهار داشت: قسمت زیادی به دستگاه ها برمی گردد که مسئولان باید غیرت دینی داشته باشند. در استان ما دستگاه قضاییه همکاری لازم را دارد، این اصل از اصول ریشه ای دین است. به وسیله امر به معروف و نهی از منکر فرائض اقامه می شود و بیشتر معضلات اجتماعی بخاطر نبود همین اصل است.
امام جمعه کرج گفت: آن چیزی که جلوی مفاسد اجتماعی را می گیرد امر به معروف است. این روزها شاهد آن هستیم برای مواد مخدر تلاش هایی شده اما حضور مردم و نهی از منکر هم تاثیر بسزایی دارد.
وی اضافه کرد: جبهه استکبار برای ما برنامه دارد. اگر بتوانند از طریق جنگ سرد وارد می شوند، یا از طریق فرهنگ، خوراک، پوشاک و هر زمینه که بتوانند عمل می کنند.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: عده ای کشف حجاب در خودرو را حریم خصوصی می دانند که مغلطه است و نیروی انتظامی و قضایی باید با جدیت برخورد کنند.
وی با اشاره به فصل گرما و لزوم صرفه جوئی در مصرف آب و برق، ادامه داد: آب و برق وضعیت خوبی ندارد و این مساله در فصل گرما تشدید شده و دربرخی از مناطق شاهد استفاده بی رویه هستیم در حالی که برخی از مناطق 13 ساعت آب ندارند، پس ضرورت دارد که جلوی اسراف را بگیریم.
شهادت حضرت حمزه (ع) و ظلم مشرکان به این یار پیامبر (ص)، وفات حضرت عبدالعظیم (ع) و عظمت این شخصیت بزرگ، جنگ سی و سه روزه لبنان و تلاش های استکبارجهانی، از دیگر مناسبت هایی بود که امام جمعه کرج درخطبه های این هفته نماز جمعه کرج به آنها پرداخت.
8029/1535 خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.