به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قادر محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه چهارباغ، افزود:
اگر این دو فریضه الهی را به فراموشی بسپاریم و در برابر تخلّفات و نابسامانی ها و گناهان بی‏تفاوت بمانیم، گرفتار عواقب شومی می‏شویم و در چنین اجتماعی هیچ کس در امنیّت نخواهد بود.
امام جمعه چهارباغ یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر را توطئه‌ کشف حجاب دانست و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضاییه، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضاییه و رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور، با اشاره به صلاحیت‌ها و جایگاه قانونی بسیار بالا و ویژه این قوه و تأثیرگذاری آن در مدیریت کلان کشور، نگاه تحولی در همه عرصه های قوه قضاییه را ضروری برشمردند.
محمدی خاطرنشان کرد: ایشان گفتند که قوه قضاییه باید پرچمدار حقوق عمومی در جامعه شود و در هر زمینه ای که لازم بود، از حقوق مردم با قدرت دفاع، و با متخلفان و قانون شکنان مقابله کند.
وی خاطرنشان کرد: حقوق آمران به‌معروف و ناهیان از منکر موضوع دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی بر آن تأکید کردند و گفتند که برخی مکرراً می‌گویند بعضی اصول قانون اساسی معطل مانده است، اما گویا آنها، اصل هشتم قانون اساسی را که مربوط به امر به‌معروف و نهی از منکر است، جزء اصول قانون اساسی نمی‌دانند و به این امر واجب توجه نمی‌کنند.
خطیب جمعه چهارباغ درتشریح این بخش از سخنان معظم له، گفت: تأثیر دو وظیفه الهی‏ امر به معروف و نهی از منکر در تأمین عدالت اجتماعی واجرای قوانین و مبارزه با منکرات و کم شدن جنایات و زندانیان و کمک به پیشرفت فرهنگ اجتماعی غیر قابل انکار است.
1535/6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.