به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر گفت: رهبری انقلاب در خطبه نماز عید فطر مطالبی فرمودند و یکی از آنها این بود که اصطلاح آتش به اختیار را معنا کردند تا هر کس از آن معنای جداگانه ای تفسیر نکند و شبهه پیش نیاید.
وی گفت: آتش به اختیار یعنی حرکتی فرهنگی که آلوده به ابراز سیاسی نباشد و به معنای تحرک در حوزه فرهنگ است، یعنی مردم حرکت کنند و هر جا که مسوولان به ویژه مسوولان فرهنگی به وظایف خود عمل نکردند یا نتوانستند، مردم به تکلیف خود عمل کنند، قبل از امام و رهبری، خدا و قرآن همین را گفته‌اند و همه مردم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دارند و کاری که تعطیل شده همین موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که امروز مورد بی تفاوتی قرار گرفته است.
امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه دولت معلوم نیست قدمی درباره امر به معرف و نهی از منکر بردارد و مسوولان فرهنگی نیز اقدامی ندارند، تاکید کرد: جامعه نیز نسبت به این فریضه بی تفاوت شده است.
آیت الله شاهچراغی درباره تلاش دشمنان برای تفرقه افکنی بین مسلمانان با ایجاد فرقه های منحرف، گفت: وهابیت و بهاییت هر دو دستان ‌‌‌‌انگلیس است و هر دو مذهب خرافی است که دشمن درست کرد تا بین امت پیامبر(ص) تفرقه ایجاد کند، وهابیت از روزی که پیدا شده تا الان جز جنایت و خونریزی کاری دیگر نداشته است.
وی با اشاره به رویدادهای کشورهای منطقه نیز گفت: پادشاه عربستان می گوید باید ایران را تنبیه کنیم، در جواب او باید گفت تو چکاره هستی، اربابت که آمریکا است جرات چنین کاری را ندارد تو که هیچ، اینها لاف زیادی است، این ها اسم خود را خادم الحرمین گذاشتند ولی چه خون هایی از مردم به دست آنها بر زمین ریخته شده است.
امام جمعه سمنان با بیان اینکه بد حجابی و اعتیاد رو به افزایش است و کاهش نیافته، گفت: گزارش دادند که اعتیاد از سال گذشته تا کنون چند برابر شده و وضعیت حجاب هم بهتر نشده است.
آیت الله شاهچراغی افزود: سن اعتیاد به مصرف موادمخدر تا نوجوانان 14 تا 15 ساله کاهش یافته است، اعتیاد و بدحجابی هر دو درد بی درمان جامعه است و ما هم تماشاچی هستیم، باید کاری کنیم که وضعیت حجاب و عفاف درست و اعتیاد کم شود.
وی گفت: نیروی انتظامی گزارش می دهد که هفت تن موادمخدر کشف کردیم، اما باید ببینیم چند معتاد کم شده است و بدحجابی و بی عفتی چقدر کاهش یافته است، باید حرکت بسیجی وار در این زمینه انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: مسوولان باید در این دو بخش دغدغه بیشتری داشته باشند و به فکر باشند، نشنیدیم مسوولی بگوید خانم ها حجاب خود را درست کنید.
امام جمعه سمنان، هفته قوه قضاییه را تبریک گفت و ادامه داد: دادستان سمنان فردی انقلابی است، و همیشه در کنار مردم و در نماز جمعه حضور دارد.
آیت الله شاهچراغی با اشاره به اهمیت نقش قوه قضاییه در کشور، خاطرنشان کرد: تقویت قوه قضاییه مهم است و باید مورد حمایت تمام بخش ها قرار گیرد، زیرا تقویت این قوه باعث تقویت قوای مجریه و مقننه هم می شود، قضات نیز باید عادلانه حکم کنند و دقت کنند تا حق و حقوق مردم تضییع نشود.
امام جمعه سمنان با اشاره به موفقیت ارتش عراق در مبارزه با گروه تروریسی داعش، گفت: موصل آزاد شد که به اندازه فتح خرمشهر اهمیت دارد و همان‌طور که خرمشهر را خدا آزاد کرد موصل را هم خدا آزاد کرد، فتح موصل با نابودی ابوبکر بغدادی همراه بود که موفقیت قابل توجهی است و امیدواریم روزی برسد که دیگر شاهد وجود نیروی داعشی در کشورهای منطقه نباشیم.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.