مهدی احمدی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی که در محل فرمانداری تشکیل شد، اظهار داشت: دوازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی اواسط مرداد ماه امسال به مدت سه روز در شهرستان نیر برگزار می‌شود و در حال حاضر تمامی تمهیدات و هماهنگی‌های لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

وی از جمله برنامه‌های جانبی تدارک دیده شده در کنار برگزاری این جشنواره به اجرای موسیقی عاشیقلار، گروه موسیقی سنتی آذری، حرکات نمایشی قهرمانان ژیمناستیک و مسابقه ورزش های بومی و محلی دانست و بیان کرد: برگزاری این جشنواره در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر، در کنار معرفی قابلیت‌های این منطقه، توانمندی‌های حوزه گردشگری آن را بیش از پیش به منصه ظهور می‌گذارد.

فرماندار شهرستان نیر گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان تا حد قابل توجهی می‌تواند به رشد و توسعه منطقه کمک کند که امیدواریم در این زمینه متولیان امر همکاری و مشارکت‌های همه‌جانبه‌ای با ما داشته باشند تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

احمدی بیان کرد: از 35 منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل که مصوب هیئت دولت است 6 منطقه نمونه گردشگری مصوب شهرستان نیر محسوب می‌شود و 82 اثر ملی ثبت شده نیز در این شهرستان وجود دارد که برای شناساندن این قابلیت‌ها اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل برنامه‌ریزی اساسی دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون 20 استان برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که تمامی این تلاش‌ها در این زمینه شایسته تقدیر و قدردانی است که امیدواریم با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام یافته به تمامی اهداف خود در این راستا دست یابیم و شاهد بهبود وضعیت موجود باشیم.

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 693952
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.