به گزارش ایرنا، داریوش بیات نژاد روز چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز پسماند بهبودیافتگان و کارگاه خیاطی در شهرستان فردیس، افزود: این مراکز شامل نگهداری سالمندان،معلولان به صورت روزانه و شبانه روزی، بیماران اعصاب و روان، درمان شبانه روزی اعتیاد و مرکز درمان زیر 18 سال است.
وی تصریح کرد: در هفته گذشته مرکز درمان و توانمندسازی بانوان معتاد در استان راه اندازی شد که در سطح کشور منحصر بفرد است.
وی افزود: با ایجاد اینگونه مراکز بیش از یک هزار و 400 نفر اشتغال ایجاد شده و امیدوارم بتوانیم امسال نیز با ایجاد افزایش مراکز در استان شاهد توفیقات بیشتری در این حوزه باشیم.
مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی به توانمندسازی افراد جامعه هدف و به اشتغال آنها می اندیشد ، گفت: در راستای تحقق شعار اشتغال و تولید در سال 96 بهزیستی تلاش خود را مضاعف کرد و با افتتاح این کارگاه در برای 15 نفر از افراد جامعه هدف یا بیماربهبودیافته و افرادی فاقد سرپرست اشتغالزایی ایجاد کرده است.
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: فردی که این کارگاه را ایجاد کرد مسیر بهبودی را طی کرده است و به مرحله اشتغال و فعالیت پرداختند و همینطور مرکز جمع آوری و تفکیک پسماندشهری با اشتغال 15 نفر مستقیم و 65 نفر به طور غیرمستقیم ایجاد کرده است.
بیات نژاد افزود: توسعه و گسترش این گونه مراکز برای اشتغالزایی بیشتر و کسب درآمد و مساعدت ها و حمایت های خوبی از سوی سازمان به استمداد جامعه هدف اشتغال ایجاد کرد تا سقف 150 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با سود 4 درصد در اختیار آنها قرار می دهیم.
وی افزود: برای تک تک افراد جامعه هدف شغل ایجاد شود تا 5 سال مشروط بر اینکه تعهد محضری برای آنها شغل پایدار ایجاد شود بهزیستی بیمه آنها و سهم کارفرما را پرداخت می کند.
وی گفت: امیدوارم در سال 96 بخش عظیمی از جامعه هدف به ویژه کسانی که در حوزه معاونت پیشگیری ،اشتغال و مشارکت مشغول هستند اقدامات خوبی آغاز و قطعا امسال جامعه هدف زمینه اشتغال آنها را فراهم می کند.
بیات نژاد افزود: پژوه هایی که تحت پوشش بهزیستی افتتاح می شود به صورت شبکه ای آن را دنبال می کند یعنی مرکزجمع اوری و تفکیک پسماند شهری را که جمع کثیری از آنها افراد بهبودیافتگان هستند در جای دیگر تبدیل به مواد اولیه و یا لوله پلی اتیلن در مسیر آب شهری مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: بهزیستی زمینه اشتغال تعداد کثیری از افرادی که شرایط سختی داشتند توانست این مسیر بهبودی را فراهم کند و با حداقل امکانات ممکن این شبکه را ایجاد کرد امیدوارم تا پایان نیمه دوم سال حداقل 10 تا از این مراکز در سطح استان افتتاح شود.
بیات نژاد افزود: سازمان بهزیستی یکی از سازمانهایی است که 95 درصد وظایف را به مردم و تشکل های مردم نهاد،افراد حقیقی و حقوقی و علاقمند به کارهای بهزیستی واگذار کرده است.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.