به گزارش خبر آنلاین و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه کرج؛ "علی قنبر زمانی" ، سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه کرج، همزمان با گرامیداشت 14 تیرماه "روز شهرداری و دهیاری" ،ضمن تبریک این روز به کلیه شهرداران و دهیاران به ویژه خدمتگزاران مردم در این دو حوزه در شهرستان کرج، گفت: امروزه، با توجه به حجم عظیم و گسترده مسائل و معضلات مختلف شهری و نیازهای شهروندان، مدیریت شهرها در توسعه پایدار آنها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.
قنبرزمانی افزود: لازمه توسعه پایداردر شهرها، تحقق حقوق شهروندی از قبیل آموزش فرهنگ شهرنشینی ، حل مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا، توسعه سیستم حمل و نقل عمومی، زیبا سازی فضای شهری و همچنین ساخت فضاهای ورزشی ، فرهنگی و هنری و ... است به نحوی که نوید دهنده شادابی و آرامش در بین شهروندان باشد.
قنبرزمانی در خصوص ضرورت ایجاد درآمد پایدار برای توسعه پایدار در شهرها گفت: شهرداری ها برای آنکه بتوانند به خواسته های شهروندان برای داشتن شهری زیبا و سالم جامه عمل بپوشانند، می بایست از روش های مفیدی برای خودکفایی مالی و ایجاد درآمد پایدار استفاده نمایند.
وی افزود: بی شک، درآمدهای ناشی از عوارض عمومی و اختصاصی و بهای خدمات، نه تنها پاسخگوی نیازهای شهروندان در جامعه امروز نیستند، بلکه ناپایداری این درآمدها می تواند موجب شود تا امکان برنامه ریزی بلند مدت برای اجرای طرح های گسترده در شهرها وجود نداشته باشد.
وی تصریح کرد: بنابراین ، تدوین برنامه های عملیاتی درآمد پایدار به ویژه با اجرای طرح های مشارکتی با بخش خصوصی و جذب سرمایه های داخلی و خارجی، می تواند راهکار مفیدی برای خودکفایی شهرداری ها و تولید درآمد پایدار باشد.
زمانی در ادامه به فعالیت خوب شهرداری ها در شهرستان کرج و تلاش آنها برای نیل به هدف اصلی که رضایتمندی مردم است ، اشاره کرده و گفت: انتظار داریم شهرداری ها با تمام با سازمان ها و ادارات ، و همچنین استقبال از مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های مشارکتی و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، برای آبادانی شهرستان کرج تلاش روزافزون داشته باشند.
سرپرست معاونت ااستانداری و فرمانداری ویژه کرج، در ادامه به نقش مهم دهیاران در شناسایی پتانسیل های موجود در روستاها اشاره کرده و گفت: دهیاران ؛ علاوه بر اینکه برای حل مشکلات روستاییان می بایست فعالیت جدی نمایند، در راستای هموار نمودن مسیر توسعه روستاها باید به صورت خلاقانه وارد عمل شوند و با شناسایی پتانسیل های موجود در روستاها به ویژه توسعه صنعت گردشگری در روستاها، با ایجاد کارآفرینی برای روستائیان، مانع از مهاجرت قشر زحمتکش کشاورز و دامدار به شهرها گردند.
وی در پایان بار دیگر با تبریک روز شهرداری و دهیاری تصریح کرد: اینجانب ،فرارسیدن 14 تیرماه "روز دهیاری و شهرداری" را به همه دست اندرکاران مدیریت شهری و روستایی به ویژه شهرداران محترم و دهیاران سخت کوش شهرستان کرج که تمام توان خود را در جهت رفع مشکلات روستائیان و توسعه فضای کالبدی شهر و روستاها قرار داده اند تبریک عرض می نمایم و از خداوند متعال توفیقات روز افزون ایشان را مسئلت دارم و امیدوارم با نصب العین قراردادن منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سیاست های دولت تدبیر و امید و حمایت های بی دریغ مردم بزرگوار و شوراهای اسلامی بیش از پیش موفق باشند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 692640
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.