به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در نشست ستاد اربعین استان البرز با بیان اینکه تحلیل و آسیب شناسی جامعی از برگزاری این مراسم در سال های گذشته صورت گرفته افزود: در سال 95 خدمات ارائه شده به زائران اربعین به مراتب بهتر از سال های گذشته بوده و تغییرات محسوسی در روند این امر مشاهده شد.
وی با اشاره به اینکه در سال 95 در موکب استان البرز در عراق به بیش از 25 هزار نفر خدمات ارائه شد ادامه داد: اقدامات صورت گرفته به گواه زائران و گزارش عملکرد ستاد، به لحاظ کمی و کیفی پیشرفت قابل توجهی داشته است.
حقیقی خدمات رسانی به زائران کربلای معلی را یک وظیفه شرعی، دینی و اراده قلبی دانست و گفت: امسال جلسات ستاد اربعین استان زودتر آغاز شده چراکه با استمرار جلسات، تدابیر لازم با دقت بیشتری اندیشیده خواهد شد.
وی افزود: حفظ امنیت، آرامش و شکوه مراسم اربعین از جمله وظایف این ستاد بوده و در این رابطه تمهیدات لازم اتخاذ شده است.
معاون استاندار با اشاره به اینکه اکنون با برنامه ریزی صحیح درصدد پیش بینی امکانات مورد نیاز برای برپایی این اجتماع بزرگ هستیم حقیقی اضافه کرد: برخی از امور نیز با اطلاع رسانی به زائران و ترویج فرهنگ صحیح محقق می شود که در این رابطه نیز کمیته مربوطه فعال خواهد شد.
وی با تاکید بر پرهیز از موازی کاری و اقدامات جزیره ای گفت: تمامی اقدامات باید ذیل ستاد اربعین استان البرز برنامه ریزی، مصوب و اجرایی شود چراکه هر گونه اقدام خارج از برنامه، آسیب زا بوده و منجر به سردرگمی زائران خواهد شد.
حقیقی افزود: فرمانداران نیز به عنوان مسئول ستاد فرعی شهرستان ها تحت نظارت ستاد، به صورت مشخص اهداف را دنبال می کنند.
وی با اشاره به لزوم خدمات رسانی به زائران در بازگشت از کربلای معلی عنوان کرد: باید به گونه ای اقدام شود که در بازگشت زائران نیز ضعف و کمبودی مشاهده نشود.
معاون استاندار البرز گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، به طور قطع برگزاری مراسم اجتماع بزرگ اربعین امسال با به بهترین شکل ممکن نسبت به سنوات گذشته صورت خواهد گرفت.
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.