به گزارش ایرنا، بهزاد پارسا در نشست خبری با اصحاب رسانه که بعد از ظهر دوشنبه برگزار شد با اشاره به اینکه میزان بارندگی در استان البرز تاکنون 408 میلی متر بوده ،افزود: هرچند در گذشته میانگین بارندگی در کشورحدود 240 میلی متر بوده اما اکنون به 220 الی 230 میلی متر کاهش پیدا کرده و در استان البرز سرانه آبی برای هر نفر در مرز 500 متر مکعب است.
وی با بیان اینکه بخشی از سهم حق آبه استان به دلیل نداشتن امکانات تصفیه و زیرساخت های این امر قابل استفاده نبود گفت: با اقداماتی که صورت گرفت اکنون از 55 میلیون متر مکعب سهم حق آبه البرز به طور کامل بهره برداری می شود.
وی افزود: در شرایط فعلی که زیرساخت ها فراهم شده در سفر رییس جمهوری 5 میلیون متر مکعب نیز اختصاص پیدا کرد و استفاده از پساب تهران نیز در دستور کار است و 180 میلیون متر مکعب بازگشت پساب دنبال می شود که با 30 میلیون متر مکعب موافقت شده است.
این مسئول اضافه کرد: درصدد بازگشت پساب و استفاده آن در بخش کشاورزی و صنعت هستیم و سهم حق آبه استان از سد ها و منابع زیرزمینی به بخش شرب اختصاص داده می شود.
وی گفت: حدود 300 شهر در کشور در تنش آبی هستند و دو شهر البرز نیز در این تعداد قرار دارند و در سند آمایش استان آب منطقه ای تمامی موارد را مطرح کرده و در این رابطه مطالعات لازم صورت گرفته است.
6155/1535 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.