افسانه نجف زاده روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به دلایل موفقیت کیمیا علیزاده افزود: کیمیا هر کاری را با دقت انجام می دهد و نهایت تلاش خود را می کند تا بهترین نتیجه را بگیرد.
وی اضافه کرد: داشتن مربی خوب و همراهی خانواده از دیگر دلایل موفقیت کیمیا بوده و هست.
نجف زاده با اشاره به عمل جراحی پای چپ کیمیا اظهار داشت: با توجه به طول درمانی که بر اثر عمل پا داشت ، کیمیا جز در مسابقات انتخابی داخل اردویی در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده بود ولی با این وجود بسیار خوب توانست در مسابقات جهانی حضور یابد.
وی ادامه داد: تمام حریفان دخترم دررقابت های اخیر، قهرمانان جهان،اروپا و المپیک بودند ولی این مانعی برای کیمیا نشد و بسیار خوب توانست ظاهر شده و به نائب قهرمانی جهان برسد.
کیمیا علیزاده ورزشکار ممتاز البرز در فینال مسابقات قهرمانی جهان در مقابل حریف ساحل عاجی خود نتیجه را واگذار کرد و نخستین مدال نقره تاریخ تکواندو بانوان در مسابقات جهانی را کسب کرد.
علیزاده در گام نخست به مصاف «فرناندا آگویره» از شیلی رفت و با نتیجه 14 بر 9 این رقیب را پشت سر گذاشت.
او در ادامه با شکست (36 بر 22) «آشلی کرایولد» کانادایی دارنده مدال طلا و برنز قهرمانی پان امریکن توانست راهی مرحله بعد شود.
نماینده وزن 62- کیلوگرم کشورمان در دیدار سوم رو در روی «ئی چینگ لین» از چین تایپه قهرمان آسیا 2016 قرار گرفت و در حالیکه در پایان راند سوم نتیجه 14 بر 14 مساوی شد، توانست با پیروزی در راند طلایی از شیاپ‌چانگ خارج شده و راهی مرحله چهارم شود.
کیمیا در مبارزه چهارم خود مقابل «ماریجا استتیک» از کرواسی قرار گرفت و توانست نتیجه را 12 بر 4 به نفع خود به پایان برساند و به مرحله نیمه نهایی صعود کند.
وی در مرحله نیمه نهایی و برای راهیابی به فینال این رقابت‌ها به مصاف «تاتیانا کوزمینا» از روسیه دارنده مدال طلای قهرمانی اروپا 2015 و 2016 و برنز المپیک نوجوانان 2014 رفت و توانست با نتیجه 9 بر 6 بار دیگر افتخاری برای بانوان تکواندوکار ایران بیافریند و راهی فینال شود.
بانوی نابغه تکواندو ایران در فینال و برای کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها با «روس گباگبی» از ساحل عاج دارنده مدال برنز المپیک 2016، طلای مسابقات قهرمانی اروپا و طلای قهرمانی آفریقا مبارزه کرد و با وجود آسیب دیدگی تا لحظه آخر از جان مایه گذاشت اما نتیجه را 19 بر 9 واگذار و به مدال نقره رسید.
بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2017 از روز شنبه (3 تیرماه) با حضور 973 تکواندوکار از 183 کشور در سالن «تی‌وان آرنا» موجو آغاز و روز جمعه نهم تیرماه به پایان رسید.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.