مجید خدابخش در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اظهار داشت: امسال 50 میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای طرح‌های آبرسانی شرب به روستاهای استان اردبیل اختصاص می‌یابد که با تخصیص این اعتبار 100 روستا در مناطق مختلف استان و 18 روستای بخش موران نیز از آبرسانی شرب بهره‌مند می‌شوند که این خود یک مورد از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی قلمداد می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی تخصیص این اعتبار و اجرای این طرح‌ها تامین آب روستائیان است، چرا که این موضوع سبب ماندگاری افراد در روستا و جلوگیری از مهاجرت خواهد شد که برای جلوگیری از مهاجرت این موضوع کافی نبوده و باید برای تکمیل این فعالیت نیز برنامه اشتغال و توسعه برای روستاها تدوین شود.

استاندار اردبیل گفت: طبق برنامه پیش‌بینی شده در سطح کشور هر سال 5 هزار روستا دارای برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی می‌شوند که استان اردبیل نیز باید در این ارتباط و در راستای تجهیز روستاها به برنامه توسعه اقتصاد و اشتغال اقدامات لازم را انجام دهد.

خدابخش تصریح کرد: فقط این گونه نخواهد بود که تخصیص آب به روستاها انجام شود بلکه باید الگوی مصرف مناسب برای روستائیان تدوبن شود، چرا که این آب مخصوص کشاورزی و باغبانی نیست و نیاز است که برای باغبانی و زمین‌های کشاورزی از منبع آبی دیگری استفاده شود.

وی در ارتباط با فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل باید پروژه‌هایی که سبب رونق تولید و ایجاد اشتغال می‌شود با جدیت دنبال کرده و در راستای حل مشکلات واحدهای راکد و نیمه‌راکد به منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقدام کنند که از ماه آینده پیشرفت و تعهدات دستگاه‌های اجرایی استان در ارتباط با پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی پایش می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: برنامه اقتصاد مقاومتی از طریق وزارتخانه‌ها به دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل ابلاغ شده و یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیران و مسئولان استان باید توجه به بحث تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، چرا که این موضوع کلید خودکفایی کشور و رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان است که در این راستا به تعاونی‌هایی که 700 نفر عضو فارغ‌التحصیل دانشگاهی داشته باشند از محل وجوه اداره شده اعتبار اختصاص می‌دهیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 687105
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.