محمد بذرافشان گفت: ما به دنبال گداپروری و تجمیع یک سری مستمری بگیر نیستیم و بلکه به سمت توانمند کردن افراد و خانواده های نیازمند کمک، با رویکرد عزتمندانه و توانا کردن آن ها گام برمی داریم.
وی با بیان این که این نهاد حمایتی با ایجاد شغل برای نیازمندان، آنها را از تحت حمایت خارج می کند تا افراد نیازمندتری جای آ نها را بگیرند، افزود: ما به دنبال ایستا کردن افراد نیستیم و حتی برای کمک به سالمندان و بیماران زمین گیر که به ما مراجعه می کنند، اول خانواده آن ها را ارزیابی کرده و سپس کمکشان می کنیم تا خود به استقلال برسند و محتاج کمکهای ما نباشند.
بذرافشان گفت: با توجه به این که امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است. یکی از مهمترین اولویتهای کمیته امداد بحث توجه به مقوله اشتغال و تولید با رویکرد اشتغال پایدار در بین مددجویان تحت پوشش است. همچنان که در سال گذشته بالغ بر 100 میلیارد تومان در قالب 6 هزار طرح ایجاد اشتغال شد و مهم ترین اهداف این برنامه ایجاد اشتغال پایدار و با ثبات برای جامعه هدف ما بود. نکته دوم بحث آموزش رایگان برای این عده بود که در این مورد بیش از 17 هزار نفر از مددجویان آموزش دیدند.
مدیر کل کمیته امداد فارس ادامه داد: نیازسنجی و مشاوره رایگان برای موفقیت بیشتر مددجویان در کسب حرفه و کسب، مساله مهم دیگری بود که دنبال شد و نظارت های قبل از اجرا، در حین اجرا و بعد از اجرا هم مورد نظر بود تا به نتایج لازم دست پیدا کنیم.
ارائه تسهیلات به مددجویان دیگر موردی بود که بذرافشان به تشریح آن پرداخت.
وی گفت: در سال گذشته برای خودکفایی خانوادهها از 45 میلیون تا 120 میلیون تومان تسهیلات در اختیار آنها قرار گرفت به گونه ای که اگر فردی سرپرست خانوار بود مبلغ 45 میلیون تومان تسهیلات به او داده شد و همچنین به ازای هر نفر تا 5 نفر تسهیلات افزایش مییافت که تسهیلات این افراد هر کدام 15 میلیون تومان بود و جمع آن برای یک خانوار 5 نفره 75 میلیون تومان میشد که به اضافه تسهیلات 45 میلیون تومانی سرپرست خانوار، این مبلغ به بیش از 120 میلیون تومان میرسید که این طرح در سال جاری نیز اجرا خواهد شد.
این مسئول در ادامه این گفت و گو به بحث حمایت از تولیدات مددجویان اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه یک سری افراد شناسایی شده اند که کار پشتیبانی انجام می دهند، به این نحو که محصولات مددجویان خریداری و در کشور توزیع و حتی به کشورهای دیگر نیز صادر می شود و از این طریق از تولیدات مددجویان حمایت صورت می گیرد، ضمن این که در حال حاضر 4 درصد شیر مصرفی مردم استان را مددجویان تامین می کنند و 7 درصد گوشت مصرفی در نقاط فارس متعلق به تولیدات مددجویان کمیته امداد است.
مدیر کل کمیته امداد فارس با بیان این که در سال گذشته این نهاد حمایتی در زمینه جذب تسهیلات در کشور مقام نخست را کسب کرد، افزود: اقدامات کمیته امداد تنها در زمینه اشتغال و اعطای تسهیلات نیست. ما معتقدیم در جایی که در زمینه کاریابی و کارآفرینی تلاش داریم، باید به فکر مسکن مددجویان نیز باشیم و جهیزیه و درمان آن ها را نیز از یاد نبریم.
بذرافشان گفت: در زمینه مسکن در سال گذشته بیش از 5 هزار و 500 مورد فعالیت داشتیم و قطعا در سال جاری این میزان با کمک خیرین افزایش می یابد.
وی افزود: سال گذشته فقط در حوزه مسکن 24 میلیارد تومان به مددجویان کمک شد که از این مبلغ 10 میلیارد تومان کمک خیرین بود و اکنون در این حوزه ما به مسکن مددجویان فکر می کنیم و اولویت نخست بحث مسکن ایتام، زنان بی سرپرست، بیماران زمین گیر صعب العلاج، توجه به مسکن روستاییان و مناطق محروم و برگشت مجدد مهاجرین روستایی به روستای خود است.
بذرافشان گفت: باید برای تامین مسکن 7 تا 8 هزار خانوار اقدام کنیم و در این زمینه نیاز به همکاری بیشتر بانک های عامل و خیرین داریم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 649631
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.