به گزارش ایرنا، علی خیلدار روز سه شنبه با اشاره به تغییراتی که در نحوه ارزیابی کیفی نشریات براساس شاخص‌های جدید صورت گرفته افزود: تمام نشریات غیرروزانه می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور و مطالعه شیوه‌نامه ارزیابی کیفی نشریات نسبت به پرکردن فرم خوداظهاری نشریه خود اقدام کنند.
وی اضافه کرد:دوره کمیته ارزیابی یک ساله است و جلسات آن با دعوت اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی تشکیل شده، با حضور ٤ نفر از اعضا رسمیت می یابد و تصمیمات آن با اکثریت آرا خواهد بود.
خیلدار گفت: ضریب کیفی نشریات پس از هر جلسه کمیته ارزیابی، علاوه بر درج در حساب کاربری خود نشریه، در وبگاه معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی به تفکیک ارزیابی هر عضو و معدل کل نیز منتشر می شود.
وی با بیان اینکه این ضریب یکی از متغیرهای اصلی در حمایت ها و تسهیلات اعطایی خواهد بود تصریح کرد: پس از انتشار نتیجه ارزیابی و در صورت اعتراض نشریه، کمیته نسبت به بررسی ضریب کیفی نشریه معترض اقدام می کند.
خیلدار گفت: ارزیابی کیفی نشریات در دوره های ٦ ماهه صورت می گیرد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در ادامه به امتیازات تشویقی اشاره و اظهار داشت: نشریه ای که بیش از ٦٠درصد محتوای خود را به یکی از اولویت های موضوعی مندرج در بسته حمایتی سال(اعلامی توسط اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی) اختصاص داده باشد، در خوداظهاری خود اعلام می کند تا پس از تأیید کمیته ارزیابی، مشمول حمایت های ویژه شود.
وی افزود: به ازای هر همکار بیمه ای، ٠,٣امتیاز اضافه می شود، کد کارگاهی باید به نام نشریه یا صاحب امتیاز باشد و چنانچه چند نشریه دارای یک کد کارگاهی باشند تعداد نفرات بیمه شده بین آن نشریات، توزیع می شوند.
خیلدار گفت:پس از شروع ارزیابی با شاخص‌ها و شیوه جدید، امتیازهای کسب شده قبلی نشریات بلا اثر شده و امتیازات جدید معیار کیفیت نشریات خواهد بود.
وی ادامه داد: ضریب کیفی نشریات، معیار اصلی در ارائه تسهیلات، یارانه، آگهی‌های دولتی، خرید شماره‌های برگشتی و طرح اشتراک بوده و به صورت ادواری، مطابق شیوه نامه منتشره، توسط کمیته‌ای با ترکیبی صنفی تعیین می‌شود .
7414/خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.