به گزارش ایرنا، دکتر روزبه فلاحی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تنوع تولیدات در بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی، اظهار داشت: تنوع تولیدات در این بخش به 40 نوع رسیده که شامل 26 نژاد، سویه و تحت سویه از 5 نوع حیوان آزمایشگاهی، 6 نوع فرآورده بیولوژیک،4 نوع پلت غذایی، 3 نوع کارتن مخصوص حمل و نقل حیوانات آزمایشگاهی و پوشال استریل است.
وی با اشاره به اینکه ارزش ارزی تولید حیوانات آزمایشگاهی این مرکز حداقل 3 میلیون دلار در سال برآورد می شود، افزود: ارزش تولید فرآورده های بیولوژیک در این بخش بیش از 500 هزار دلار در سال است.
رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی خاطرنشان کرد: ارزش تولید پلت و جیره های غذایی این حیوانات بیش از1.5میلیون دلار در سال برآورده شده است.
وی ادامه داد: در مجموع ارزش کل تولیدات این مرکز در طول سال به حدود 5 میلیون دلار می رسد، ضمن اینکه ظرفیت تولید حیوانات آزمایشگاهی در این مرکز تا 4 برابر قابل افزایش است.
فلاحی اضافه کرد: ظرفیت تولید فرآورده های بیولوژیک حاصل از حیوانات آزمایشگاهی برای نیاز کل کشور نیز در بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی قابل افزایش است.
وی با بیان اینکه در خصوص صادرات محصولات این بخش نیز اقدامات لازم در حال انجام است، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، به زودی صادرات این محصولات و فرآورده های مربوط به آن ها انجام خواهد شد.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.