حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد موحد روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بنا به فرموده امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده، افزود: از زمانی که این نامگذاری انجام شد تا کنون، شاهد توسعه و پیشروی ملت مسلمان در منطقه ی فلسطین اشغالی و غزه هستیم و هم شاهد رکود و شکست پی در پی رژیم غاصب صهیونیستی هستیم.
وی اظهار داشت: این تدبیر الهی موجب شد که ملت های مسلمان در اقصی نقاط دنیا به خود بیایند و بفهمند یک سرزمین مقدسی به نام فلسطین و مسجد مقدسی نیز به نام اقصی وجود دارد که این مسجد متعلق به مسلمانان بوده و هست و بر اساس حکم الهی باید همچنان در اختیار مسلمانان باشد.
وی گفت: رژیم غاصب صهیونیستی با نگاه اشغالگری و تجاوز این سرزمین را در اختیار گرفت و ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین را تحت شکنجه و ظلم قرار داد ولی خوشبختانه پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جریان انتفاضه تا کنون یک مانع بسیار جدی برای پیشروی بیشتر رژیم غاصب صهیونیستی شد.
موحد ادامه داد: این موضوع ایجاب می کند که ملت های مسلمان دنیا در همه ی عرصه ها و زمینه ها به خصوص حضور در راهپیمایی روز قدس یکبار دیگر این میراث گرانقدر امام امت را ارج نهند.
وی افزود: امروز دیدگاه صریح مقام معظم رهبری نیز این هست که یکی از خطوط قرمز ما جریان مقاومت و فلسطین باشد که این موضوع را نیز مرتب به مسئولان متذکر می شوند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز اظهار داشت: در سیاست های کلی نظام نیز که بر اساس فرمایشات رهبری تبیین شده که قدس و فلسطین و ملت مظلوم فلسطین برای ما به عنوان یک اولویت در سیاست بین الملل هستند.
وی اضافه کرد: توجه همه ی مسئولان همه جریان های سیاسی، تشکل ها، احزاب و گروه ها باید به این سمت باشد که بتوانیم با همدلی هماهنگی و انسجام برای آزادی کامل قدس تلاش کنیم .
وی اظهار داشت :در چنین شرایطی که می بینیم تروریست ها با کمک استکبار جهانی در تمام کشورهای اسلامی توطئه می کنند و حتی در ایران نیز هر از چندگاه شاهد حرکت های مذبوحانه آنان هستیم ه ایجاب می کند برای ریشه کن کردن رژیم غاصب صهیونیستی همه ی ملت های مسلمان یک صدا و یک دل در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.