به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، «سیدحمیدطهائی» شامگاه چهارشنبه در جلسه «شورای اداری استان» که درمحل پردیس کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد،با گرامیداشت ایام لیالی قدر و لزوم درک فیوضات این شب ها،با بیان اینکه استان البرز با 3 میلیون جمعیت استانی با و سعت کوچکی است که اقتدار و مدیریت در آن مطلوب تر اعمال می شود، تجلی این دیدگاه را کسب رتبه های دوم و سوم البرز در سطح کشور دانست و اظهار داشت: بیشترین آمار تمرکز جمعیت حدود 90 درصد، مربوط به شهرستانهای کرج و فردیس است، بنابراین مدیران تمرکز خود را به برنامه ریزی برای توسعه دو شهرستان مذکور داشته باشند تا شاخص های استان در سطح ملی باز هم ارتقا پیدا کند.
مدیران در جذب اعتبارات پروژه های ملی کوتاهی نکنند
وی در ادامه با تأکید بر اینکه سایر شهرستانها نیز در کانون برنامه ریزی توسعه محورانه قرار دارند، رسیدگی به پروژه های سفر ریاست جمهوری با بیش از 1000 میلیارد تومان را نیز از اولویت های مهم برشمرد و گفت: تا کنون 50 درصد از این اعتبارات تخصیص پیدا کرده است و انتظار می رود مدیران برای جذب مابقی اعتبارات نیز باید تلاش کنند و اگر کوتاهی شود به زیان استان خواهد بود.
فقط یک دستگاه متولی ایجاد شغل نیست
طهائی در ادامه موضوع اشتغال را نیز اصل مهمی در برنامه های دولت دانست و تصریح کرد: متولی ایجاد شغل تنها یک دستگاه نیست، همه متولی ایجاد فرصت های شغلی هستند و باید در این زمینه راهکار ارائه دهند.
انتخابات و دستاوردهای ارزشمند آن برای کشور
موضوع انتخابات و روند برگزاری آن نیز بخش دیگری از محورسخنان طهائی را به خود اختصاص می داد،وی بیان کرد: بعد از انتخابات نخستین جلسه شورای اداری تشکیل شده است و جای ذکر تبریک این موفقیت است، حماسه،بزرگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زده شد چرا که بیش از 41 میلیون نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها و ریاست جمهوری شرکت کردند و این دستاورد ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: باید به پشتوانه این سرمایه اجتماعی در اداره امور جامعه با قدرت اعمال مدیریت خواهد شد و با این پرچم رای در مجامع بین المللی از حقوق ملت ایران دفاع خواهد شد.
آمار مشارکت بالای سیاسی حامل پیام خدمت مضاعف به ملت بود
استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه مشارکت ملی برای مسئولان حامل پیام بود،گفت: افزایش سطح خدمت به مردم مهمترین پیامی بود که باید سرلوحه کار مدیران قرار گیرد.
طهائی همچنین با اشاره به آمار بالای سطح مشارکت سیاسی در استان البرز خاطرنشان کرد: در استان البرز به جهت اتمام زمان اخذ رأی اگر میسر بود که از آنهایی که برای رأی دهی آمده بودند رأی گرفته می شود، آمار مشارکت بیش از 80 درصد آمار می شد.
طهائی بیان کرد: بیش از 67 درصد مردم در استان البرز به دکتر روحانی رای دادند و این موجب افتخار کاندیداها و مردم عزیز بوده است و این بسیار ارزشمند است، بنابراین باید تلاش مان در خدمت، مضاعف شود و هر چه در توان داریم در طبق اخلاص قرار دهیم.
18 هزار نفر در البرز مجری برگزاری انتخابات بودند
طهائی از عوامل و مجریان انتخابات که 18 هزار نفر بودند نیز قدردانی کرد و گفت: هماهنگی هیات های اجرایی و نظارت باعث شد در تمامی مراحل با همدلی،هماهنگی مشکلات حل و فصل شود.
وی با اشاره به اینکه انتخاب خوبی در استان البرز برگزار شد گفت: انتظار می رود برخی قوانین انتخابات بازنگری شود تا برخی مشکلات پیش پا افتاده تکرار نشود و از تجارب سایر کشورها در برگزاری انتخابات الکترونیک استفاده کنیم.
گزارش وضعیت آبفای استان، طرح خدمات همراه اول و معرفی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی از دیگر محورهای شورای اداری استان بود.
در پایان استاندار البرز دو مدیر جدید استان را نیز معرفی کرد."علی فراهانی" رئیس بازرسی و "زهرا عربشاهی" رئیس سازمان برنامه و بودجه استان دو مدیری بودند که در نشست شورای اداری معرفی شدند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 675292
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.