به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، عباد الله کامکار روزسه شنبه در نشست کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت، افزود: هدف از این نشست بررسی درخواست‌های تمدید، انتقال پروانه و جابه‌جایی مکان دفاتر پیشخوان خدمات دولت است.
وی ادامه داد: خدمات‌رسانی به مردم از طریق دفاتر پیشخوان دولت را اقدامی شایسته دانست و دربارۀ دفاتر پیشخوانی که اقدامات خوبی انجام داده‌اند اما از نظر برخی مواد آئین‌نامه‌ای دچار مشکل هستند، اظهار تأسف کرد.
وی گفت: مواد قانونی مرتبط با دفاتر پیشخوان مشخص است و رعایت نکردن این موارد منجر به تمدید نشدن و حتی ابطال پروانۀ آن‌ها خواهد شد.
این مقام مسئول افزود: انتقال یا عدم تمدید پروانۀ دفاتر پیشخوانی که برخی نکات آئین‌نامه‌ای را به‌علت نداشتن صداقت یا ناآگاهی رعایت نکرده‌اند، به تأمل نیاز دارد و اگر انتقال و نه ابطال آن‌ها به سود جامعه است، برای تصمیم‌گیری از طریق مراجع بالاتر پیگیری می‌شود.
وی لازمۀ خدمات‌رسانی مناسب دفاتر پیشخوان را رعایت قوانین دانست و گفت: در این‌باره بازدیدهایی انجام شده و گاهی تذکرهایی نیز داده شده است.
وی افزود: هدف ما ارائه خدمات درست و موثر است و در این زمینه جدّی هستیم، از این‌رو پروانه دفاتری که به تذکّرها توجه نکرده‌اند، برای تمدید با مشکل روبه‌رو می‌شود.
کامکارهمچنین پیشنهادهایی درباره اعمال روش‌های ویژه در تمدید پروانه‌ها داد و گفت: هدف ما خدمات‌رسانی مناسب دفاتر پیشخوان و انتظارمان عمل بر اساس آئین‌نامه است.
وی افزود: همچنین در این جلسه با در خواست تمدید پروانه با اخذ تعهد مختصری سه ساله مبنی بر عدم فروش و انتقال پروانه موافقت شد.
رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان دولت تصریح کرد: با تبدیل وضعیت دفاتر ict روستایی برخی از دفاتر پیشخوان با توجه به شروع فعالیت بعد از تاریخ تصویب آئین نامه موافقت نشد.
کامکار گفت: گزارشات واصله از سازمان تنظیم و مقررات در خصوص تخلفات دفاتر به دفاتر ابلاغ و تذکر داده شده تا در اسرع وقت رفع شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 673642
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.