پیش از ظهر چهارشنبه 17 خرداد همزمان با روز دوازدهم ماه مبارک رمضان، اخباری از تیراندازی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل (ره) در رسانه ها و به دنبال آن در فضای مجازی به طور گسترده منتشر شد و در کمترین از چند دقیقه جهانی شد.
علاوه بر بازتاب های جهانی این حادثه تلخ که به شهادت مظلومانه 17 تن از هموطنان آن هم با زبان روزه، انجامید، انعکاس داخلی این رویداد توانست تحولی بزرگ را در نوع نگاه همه طیف ها نسبت به راهبردهای جمهوری اسلامی ایران نسبت به گروهک های تروریستی و مقابله سرسخت با آنان حتی خارج از مرزهای ایران به وجود آورد.
طبیعی بود گروهک تروریستی داعش که امثال این جنایت ها را در جای جای جهان با حمایت شکل دهندگان غربی و منطقه ای انجام داده اند، مسئولیت آن را بر عهده بگیرند و به همین دلیل برای فعالان رسانه ای و به ویژه در فضای مجازی چندان موضوع پیچیده ای نبود، اما نتیجه مهم آن یکصدایی همه قشرها، گروه ها، طیف ها و همه مردم و مسئولان برای مقابله مقتدرانه با تروریست ها و تحکیم انسجام داخلی بود که باید از این فضای به وجود آمده همانطور که در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید شده بود برای تنبیه جدی تروریست ها بهره برد.
صدها عکس، فیلم، خبر و گزارش در خصوص این حادثه در رسانه ها و فضای مجازی منعکس شد و توانست همبستگی بسیاری از کشورها را با جمهوری اسلامی ایران به دنبال داشته باشد. این اعلام همبستگی کشورها در حالی صورت می گرفت که آمریکا و نوچه های منطقه ای آن ادعا می کردند که جمهوری اسلامی ایران در انزوا قرار گرفته است.
نحوه انعکاس این موضوع در رسانه ها و فضای مجازی و بازخورد آن را می توان نشانه بارزی از کارکردهای مثبت آنها دانست و اقدامی که برای ایجاد رعب و وحشت در ایران اسلامی طراحی شده بود به تیری مبدل شد که ماهیت تروریست ها و حامیان آنها را نشانه گرفت.
انعکاس گسترده اتفاقات مرتبط با این حمله تروریستی و انتشار تصاویر تروریست های به هلاکت رسیده و بازتاب داخلی و جهانی آن، توانست پوچی و حقارت تروریست ها در انجام اینگونه عملیات ها را نشان دهد زیرا که به طور قطع آنها اهداف بزرگ تری را نشانه رفته بودند اما به دلیل اقتدار و صلابت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی جمهوی اسلامی ایران به یک عملیات کور و فاقد ارزش نظامی تقلیل یافت، گرچه شهادت 17 تن از هموطنان و مجروح شدن تعداد بیشتری از آنان روز تلخی را برای مردم ایران رقم زد.
انتشار اخبار دلگرم کننده از تلاش های سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی باز هم در رسانه ها و فضای مجازی این اطمینان خاطر را ایجاد کرد که نظام اسلامی با صلابت با هرگونه ناامنی در کشور مقابله می کند که شاهد بر این مدعا خنثی شدن ده ها عملیات تروریستی است که هر کدام می توانست فجایع تلخی را برای کشور رقم بزند.
1535/6155خبرنگار:داریوش غفاری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.