دکتر مسعود عصار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد دام ، 9 هزار راس گاو و 95 هزار راس گوسفند بوده است.
وی با بیان اینکه کنه های ناقل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرما رشدشان بیشتر می شود، گفت: این کنه ها بر روی بدن دام رشد و تکثیر پیدا می کنند به همین منظور عملیات سمپاشی دام ها برای نابودی این کنه ها انجام می شود.
وی اظهار داشت: همچنین 500 هزار مترمربع از اماکن نگهداری دام در این استان تحت پوشش عملیات سمپاشی انجام شده است.
وی با بیان اینکه فصل تکثیر این کنه ها تا پایان فصل گرما ادامه دارد و پس از خنک شدن هوا فعالیت کنه ها کمتر می شود، خاطرنشان کرد: به رغم این موضوع عملیات سمپاشی دام ها و اماکن نگهداری آنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
عصار ادامه داد: با اقدامات پیشگیرانه ای که در این استان انجام شده خوشبختانه تا کنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه مشاهده نشده است.
وی از جمله این اقدامات را برگزاری کلاس های آموزشی در تمام ادارات دامپزشکی شهرستان ها، کشتارگاه ها و تمام افرادی که با دام سروکار دارند، دانست.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی البرز افزود: تهیه و توزیع بنر اطلاع رسانی در سطح شهر و همچنین توزیع کتاب بیماری های مشترک در اتحادیه قصابان را از دیگر اقدامات انجام شده است.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.