به گزارش  خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،«سیدحمیدطهائی» عصر شنبه در«چهل و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی»که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان، میلاد امام حسن مجتبی (ع) و با اشاره به حمله تروریستی به حرم امام خمینی و مجلس شورای اسلامی توسط عناصر تروریست،و با قدردانی از تلاش های نیروهای گمنام امام زمان(عج) که با سرعت عمل موفق به مهار توطئه ها شدند،گفت: هر چند احتمال تکرار این عملیات کور وجود دارد اما نیروهای مسلح و امنیت با اقتدار آماده باش هستند تا هر حادثه ای را مهار کنند.
استاندار البرز همچنین حمایت های جمهوری اسلامی از قطر را اقدامی مثبت قلمداد کرد و ادامه داد: عکس العمل و حرکت تجار و اعضای اتاق بازرگانی برای تأمین نیازهای مردم قطر از طریق مرزهای دریایی و هوایی شایان توجه بوده است.
رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان البرز اعلام آمادگی کرد که از طریق فرودگاه پیام بعنوان مرکز ترانزیت (کارگو) مهیای بارگیری کالا به قطر است.
دولت الکترونیک- تجارت الکترونیک
استاندار البرز در محور دیگری از سخنان خود به موضوع دولت الکترونیک و روند اجرای آن در استان اشاره کرد و با حایز اهمیت خواندن نقش تجارت الکترونیک در توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی گفت: با امکاناتی که توسط مدیریت سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات در البرز ایجاد شده و تا کنون نیز 10 دستگاه جهت استعلام به شبکه دولت متصل شده است شاهد توسعه تجارت الکترونیک خواهیم بود.
نگرش داشتن شغلی تغییر پیدا کند
لزوم ایجاد پیوند بین دانشگاه و صنعت بمنظور تحقق سهم اشتغال، ادامه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را به خود اختصاص داد. طهائی در این رابطه نیز گفت: اگر روسای دانشگاه ها تنها 20 درصد از اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم کنند بخشی از دغدغه های اشتغال برطرف خواهد شد.
وی افزود: حذف برخی رشته های فاقد کاربرد و کارایی در بازار کار و تغییر نگرش نسبت به مدرک گرایی از جمله رویکردهایی است که در زمینه اشتغالزایی باید پیگیری و اجرا شود.
طهائی با بیان اینکه در سال"اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" باید میزان نیاز بازار برای ایجاد فرصت های شغلی در بخش صنعت،خدمات و کشاورزی احصا و شناسایی شود گفت: به میزان توسعه و ایجاد تکنولوژی نو در زمینه اشتغال، ریزش نیروی انسانی نیز وجود دارد، بنابراین باید با بهره مندی از تیم های کارشناسی مجرب موانع را شناسایی و بین عرضه و تقاضای نیروی کار تعادل ایجاد کرد.
لزوم پیش بینی جدول زمانبندی در اجرای مصوبات
استاندار البرز همچنین ضرورت ضمانت اجرایی برای تحقق مصوبات نشست ها و کارگروه های تخصصی استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: مصوبات باید زمانبندی برای اجرا داشته باشد تا تصمیم گیری ها نتیجه بخش باشد.
وی در پایان با قدردانی از حضور حماسی مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه و نشاط سیاسی حاکم بر آن خاطرنشان کرد: آمار مشارکت در انتخابات البرز بالای 80 درصد اعلام شد و این حاکی از احساس مردم برای تعیین سرنوشت کشورشان است.
وی با بیان اینکه دکتر روحانی بیش از 67 درصد آرا البرز را به خود اختصاص داد، ادامه داد: از تمامی کسانی که در بخش های نظارت و اجرا حضور داشته و سایر کاندیداها که فضای بانشاط ایجاد کردند، قدردانی می کنیم.
طهائی در ادامه با اشاره به وحدت حاکم بین قوای سه گانه در استان البرز تصریح کرد: به جبران خلق این حماسه کاندیداهایی که موفق به تصاحب آرا شدند موظف به تحقق برنامه ها و اهداف دولت هستند و در این زمینه بخش خصوصی مورد توجه ویژه ای خواهد بود.

بررسی مسائل روز اقتصاد کشور،بررسی مصوب بند 2 یازدهمین جلسه کارگروه شورای گفتگو با موضوع بررسی جزییات بسته حمایت از اشتغال پایدا، از جمله محورهای این نشست بشمار می رفت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 670955
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.