به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین روحی یزدی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی روز جهانی قدس، سالگرد شهدای هفتم تیر و هفته افشای حقوق بشر امریکایی، افزود: چیزی که با دادن و دریافت رشوه صدها میلیون دلاری توسط عربستان به رئیس جمهوری امریکا و طرح ایجاد ناتوی عربی ایجاد شد و عربستان سعودی به زعم خود با این طرح قصد سلطه به اعراب و خاورمیانه را مدنظر داشت اما با مسائل ایجاد شده نقش بر آب شده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز همچنین گفت: قطر با اقدام خود نقشه ها را بر هم زد.
روحی یزدی افزود: موضع گیری و جبهه گیری های عربستان در مقابل قطر به دلیل برهم زدن مهره های بازی بود که نتوانست آنان را به نتیجه برساند و ناتوی عربی را که تصور می کردند با این طرح و نظر مثبت رئیس جمهوری امریکا به نتیجه برسد، نقش برآب شد.
وی ادامه داد: این شرایط در منطقه اقتضا می کند که ملت ایران با انسجام و هماهنگی بیشتری روز جهانی و بین المللی قدس را برگزار کنند.
وی با بیان اینکه هر ساله تمام مراسم ملی باشکوه خاصی در استان برگزار می شود، گفت: امسال روز جهانی قدس همزمان با روز دوم تیرماه است که در این ماه گرمای زیادی وجود دارد که باید تدابیر لازم برای آن اندیشیده شود.
وی افزود: 14خرداد که سالگرد ارتحال بنیاگذار انقلاب اسلامی و 15 خرداد که نقطه عطف و آغاز انقلاب اسلامی است را بزرگ می داریم و این مناسبت ها رابه عنوان مناسبت سرنوشت ساز در جمهوری اسلامی تلقی می کنیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز ادامه داد: همچنین روز هفتم تیر که سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش با روزهای 5 و 6 تیرماه عید فطر همزمان شده است.
وی با بیان اینکه بنا بر تاکید شورای مرکزی هماهنگی تبلیغات اسلامی هیچ راهپیمایی و مراسم مردمی قبل از روز جهانی قدس برگزار نشود، افزود: باید برنامه ریزی های لازم برای باشکوه برگزار شدن این روز را نیز داشته باشیم.
روحی یزدی در ادامه پیشنهاد داد که مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان راس ساعت 11 آغاز و در مسیرهای پیش بینی شده به مصلاهای نماز جمعه ختم شود و راس ساعت 12 در مصلاها سخنرانی های پیش از خطبه ها آغاز شود.
وی همچنین پیشنهاد کرد که علاوه بر برگزاری مراسم جنبی در روز قدس در مسیر راهپیمایی از تصاویر شهدای ترور و مدافع حرم نیز استفاده شود.
1535/6156خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.