دکترمهرداد بابایی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه عصر امروز در منطقه کلاک کرج رخ داد.
وی در تشریح حادثه گفت: طبق بررسی ها ، فرد مذکور به قصد چیدن توت ، اقدام به ضربه زدن به شاخه های درخت با میله فلزی می کند غافل از اینکه کابل برق از بین شاخه های درخت عبور کرده و در اثر برخورد میله فلزی با کابل برق ، دچار برق گرفتگی شدید و مرگ آنی شد.
وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل ولتاژ بالای جریان برق ، در همان لحظات اولیه ایست قلبی و تنفسی اتفاق افتاده و اقدامات درمانی صورت گرفته توسط تکنسین های اعزامی در احیای فرد برق گرفته ، مؤثر نبود.
بابایی یادآور شد: به دنبال اطلاع رسانی مردم ، تیم های امدادی مرکز فوریت های پزشکی استان البرز بلافاصله در محل حاضر شدند اما این فرد براثر شدت برق گرفتگی در دم جان سپرده بود.
وی با بیان اینکه در فصول بهار و تابستان باغداران یا شهروندان اقدام به میوه چینی می کنند و حوادثی مانند سقوط از درخت ، برق گرفتگی و ... افزایش می یابد که ضرورت دارد به نکات ایمنی توجه شود.
بابایی گفت:نکاتی که می بایست به آن توجه شود ، این است که در صورت بروز حوادثی از این دست ، با شماره تلفن 115 تماس گرفته و ضمن ارائه شرح حال بیمار و آدرس دقیق ، به توصیه های کارشناسان پرستاری این مرکز توجه نمایند .
رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز افزود: از جمله توصیه های حیاتی این است که در صورت سقوط فرد از ارتفاع ، از جابجا کردن و حرکت دادن مصدوم جدا خودداری شود.
حتی الامکان از تکان دادن و ضربه زدن به شاخه های درختان پرهیز کرده یا در صورت نیاز ، از وسایل عایق و نارسانا و مثل میله پلاستیکی یا چوبی استفاده نمایند.
وی بیان داشت: هرگز تا زمان قطع ارتباط فرد دچار برق گرفتگی از منبع جریان برق ، به او دست نزنند، ابتدا جریان برق را قطع کرده و یا با یک وسیله عایق و نارسانا اتصال بیمار با جریان برق را قطع کنند.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.