به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه چهارباغ افزود: ملت بزرگ ایران در آستانه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل، خمینی بت‏ شکن(ره) و بیست و هشتمین سالگرد ولایت و رهبری خلف صالح وی امام خامنه‏ ای(مدظله‏العالی) در حالی یاد و خاطره امام عظیم‏الشأن و بنیانگذار جمهوری اسلامی را پرشورتر از گذشته گرامی می‏ دارد و در حالی با پشتوانه انتخاباتی عظیم و حضوری خیره‏ کننده به استقبال شکل‏ گیری دولت دوازدهم می‏رود که انقلابی‏ تر از هر زمان، پای آرمانها و ارزش های انقلاب اسلامی و اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) و مؤلفه‏ های بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی، راست‏قامت و استوار ایستاده است.
وی تصریح کرد: ملت شریف و متدین و انقلابی ایران در اواخر دهه چهارم انقلاب، به‏ حدی از بلوغ و رشد خود رسیده است که بیش از هر زمان، ثمره و محصول ایمان، اتحاد و بصیرت خود را علی‏رغم همه دشمنی‏ ها، تهدیدات، تحریمها، فشارها و فتنه‏ های دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی، با نهایت افتخار و غرور ملی و به کوری چشم دشمنانش به نظاره نشسته است.
امام جمعه چهارباغ درادامه بااشاره به جایگاه مردم دراندیشه امام (ره) گفت: جایگاه و نقش مردم در فرهنگ و دیدگاه امام خمینی(ره) از اموری است که جزء مسائل و رئوس تفکر ایشان در مسایل اجتماعی قرار دارد.
محمدی گفت: این مؤلفه نه شعار است و نه زیاده‏ گویی در سخن؛ بلکه حقیقتی است که امام(ره) در عرصه زندگی و حرکت اجتماعی خود، بارها بر آن تأکید کرد و به کسانی‏که عهده‏ دار مسؤولیت‏های حکومتی بودند، یادآور می‏ شد تا هرگز از توانمندی مردم و نقش آنان در ماندگاری یک نظام غافل نشوند و تعاملی صادقانه و صمیمانه با توده مردم داشته باشند.
وی دربخش دیگر خطبه بااشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن کریم افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در محفل انس با قرآن کریم، حاوی نکات بسیار مهمی در باب فرهنگ قرآنی و ترویج آن در کشور و نیز نیازهای مبرم جهان اسلام به قرآن و فرهنگ قرآنی بود.
وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار نمونه‏ هایی بارز از دور بودن مسلمین از فرهنگ قرآنی را در زندگی اجتماعی کنونی مسلمانان مورد دقت نظر و بحث قرار دادند. دراین بخش بود که معظم‏ له مثال حکومت‏های فاسد و ننگ‏ آور عربستان و بحرین و... را مطرح کردند که این فاسدان زشت‏ خو به‏ علت دوری امت اسلامی از فرهنگ قرآنی است که بر جان و مال و آبروی مسلمین مسلط شده‏اند و با تقرب به کفار و دشمنان خدا به‏ دنبال کسب عزت هستند و با ریختن اموال مسلمین در دامان آمریکا به‏ دنبال تثبیت سلطه خود بر کشورهای اسلامی هستند.
خطیب جمعه چهارباغ با تسلیت فرا رسیدن رحلت حضرت خدیجه کبری (س) اظهار داشت:م المؤمنین، حضرت خدیجه کبری(س) نخستین همسر رسول خدا(ص)، از زنان شریف، اصیل و نامدار عرب و اسلام می‏ باشد.
وی ادامه داد: آن حضرت با این‏که در عصر جاهلیت، در مکه معظمه دیده به جهان گشود و در آن شهر قبیله گرا و طایفه مدار رشد و کمال یافت، در عفت، نجابت، طهارت، سخاوت، حسن معاشرت، صمیمیت، صداقت، مهر و وفا با همسر، کم‏نظیر بود و ایشان را در آن عصر، طاهره و سیده نساء قریش می‏خواندند و در اسلام یکی از چهار بانویی استکه بر تمام بانوان بهشت فضیلت و برتری دارند.
6155/1535خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.