به گزارش ایرنا، فیروز صادق روز پنجشنبه در این نشست شورای سالمندی شهرستان ساوجبلاغ با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی خواستار استمرار این جلسات و برگزاری تخصصی کار گروه ها شد.
وی گفت: ماه رمضان فرصت خوبی برای تبیین حقوق شهروندی از طریق مبلغان دینی است که انتظار می رود در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند .
معاون سیاسی فرماندار ساوجبلاغ با تاکید بر اولویت قرار دادن خدمات در ادارات به سالمندان افزود: دستگاه ها وظیفه دارند خدمات مناسب و در خور شان سالمندان ارائه دهند.
وی از اعضای این شورا خواست در جلسات و کار گروه ها بیشتر به موارد تخصصی بپردازند و در موارد مطروحه را برای عملیاتی شدن در این جلسه مطرح کنند .
صادق گفت :در سال 96 برنامه های مختلفی برای سالمندان شهرستان تدوین شده که در حوزه بهداشت می توان به کلاس های مختلف اعم از مراقبت از سقوط ، آلزایمر، دهان و دندان، پوکی استخوان و.... اشاره کرد.
وی از سایر ادارات که بخش وسیعی از سالمندان را تحت پوشش دارند خواست همکاری بیشتری با شبکه بهداشت داشته باشند و بهزیستی هم به عنوان دبیر این نشست به برنامه های جدید برای پوشش بیشتر قشر سالمند بپردازد.
وی از اقدامات شهرداری ها در حوزه خدمات رسانی و مناسب سازی معابر شهری قدر دانی کرد و خواستار رفع نواقص و اجرای برنامه های تابستانی در خور شان سالمندان شد.
بر اساس آمار شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ میزان امید زندگی در مردان از سن 59 به 70 و در زنان به 75 سال رسیده است .
قرار است برای تجلیل از سالمندان 9 مهر ماه همایش بزرگی همزمان با روز سالمند برگزار شود.
6155/1535خبرنگار: مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.