به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ جواد زنجانی در جلسه شورای اداری اردبیل افزود: انتخابات در اردبیل از شور و حال خاصی برخوردار بود بطوریکه 263 هزار و 419 نفر در انتخابات شورای شهر اردبیل پای صندوق های رای حاضر شده و رای خود را به صندوق انداختند.

وی بیان کرد: پس از اتمام انتخابات کار تطبیق و بررسی آرای نامزدها بصورت دقیق با حضور هیات اجرایی و نظارت و بازرس ها بدون طرفداری و جانبداری انجام و نتیجه نهایی و قطعی هم مشخص شد.

زنجانی با اشاره برخی خبرسازی و شایعه پراکنی تعدادی از رسانه ها و شبکه های مجازی افزود: گمانه زنی برخی رسانه ها و شبکه های مجازی موجب تشویش اذهان عمومی شده و نگرانی هایی را بوجود آورده بود که خوشبختانه با تطبیق و بررسی های دقیق افکار عمومی تنویر شد.

فرماندار اردبیل اظهار کرد: عده معدودی برای تسویه حساب های شخصی ،گل الود کردن فضا با تحلیل های ساخته و پرداخته ذهنی خود قصد تشویش اذهان عمومی را دارند و می خواهند حلاوت و شیرینی انتخابات را برای مردم تلخ کنند.

وی گفت: مسیر قانون مسیر مشخصی است و معترضان می توانند اعتراض خود را در چارچوب قانون به هیات های نظارت استان اعلام کنند.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: هیات های نظارت براساس قانون موظف هستند به شکایت های داوطلبان رسیدگی کنند هرچند اطمینان داریم که انتخابات اردبیل در صحت و سلامت کامل برگزار شده است.

وی سطح مشارکت مردم در انتخابات را کم نظیر خواند و گفت: این مشارکت پیام نوید بخشی برای اصلاح ساختارهای سیاسی، اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی است و در پی این مشارکت نه تنها تحلیلگران داخلی بلکه تحلیلگران خارجی هم بر انسجام و همبستگی مردم ایران صحه گذاشتند.

فرماندار اردبیل برگزاری انتخابات الکترونیکی در دوره های بعدی را ضروری دانست و افزود: راه چاره برای برطرف شدن ظن و گمان های مبنی بر تخلفات انتخاباتی این است که انتخابات بصورت الکترونیکی در کشور برگزار شود.

در شهرستان اردبیل 450 هزار واجد شرایط رای بودند که از این تعداد 330 هزار نفر آرای خود را به صندوق انداختند.

پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اردبیل همزمان با دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه برگزار شد.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 663776
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.