محمد رضا مهدی زادی روز شنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: این پایگاه هادر 2 نوبت صبح و عصر اقدام جمع آوری خون های اهدایی مردم نیکوکار می پردازند.
وی اظهار کرد: به علت پایین بودن طول عمر برخی از فرآورده های خونی از جمله پلاکت ها، انتقال خون نیازمند دریافت خون به صورت مستمر و روزانه است.
وی با اشاره به استقبال مردم برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به نیاز روزانه بیماران، مردم اهدای خون را به زمان خاصی موکول نکنند و در طول سال ، این امر خداپسندانه را تکرار کنند.
وی خاطرنشان کرد: پایگاه های مرکزی ، آزادگان و توحید کرج و مرکز جامع اهدای خون در تمام روزهای ماه مبارک رمضان از ساعت 8الی 14 و درنوبت عصر به استثنای مرکز جامع اهدای خون در ساعات 18 الی 23.30 دایر هستند.
وی افزود: روزه داران در صورت صرف وعده سحری مناسب همراه با مایعات کافی می توانند در ساعات اولیه روز با مراجعه به مراکز، خون سالم خود را اهدا کنند.
مهدی زاده از عموم مردم خواست چنانچه نذری برای اهدای خون در این ماه عزیز دارند ، نذرخود را منوط به شب های قدر نکنند بلکه درصورت امکان خون خود را در دو هفته ابتدای ماه مبارک که نیاز به خون بیشتر می باشد اهدا کنند.
وی با اشاره به اینکه اداره کل انتقال خون با تامین به موقع خون و فرآوردهای خونی در سلامت جامعه نقش تاثیر گذاری دارد، افزود: برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون اطلاع رسانی گسترده موثر است.
2098/ 6155خبرنگار: مریم صوفی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.