میرعلی اکبر بنی هاشمی روز سه شنبه در دیدار اعضای هیات مدیره ستاد دیه آذربایجان غربی با مدیرکل صدا و سیمای استان افزود: هدف ستاد دیه کمک به زندانیان جرایم غیرعمد است که به دلیل نبود آگاهی مناسب از قوانین و مقررات مرتکب این گونه جرایم شده اند.
وی اضافه کرد: وظیفه ذاتی این ستاد کمک به انسان های نیازمندی است که بدون طرح و برنامه و بر اثر یک اتفاق گرفتار زندان شده اند.
وی نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی را در ارتقای آگاهی های جامعه در تفکیک زندانیان جرایم غیرعمد و دیگر زندانیان بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: رسانه ملی با ابزارهای مناسبی که در اختیار دارد، نقش تاثیرگذاری در فرهنگ سازی وکاهش ورودی زندانیان جرایم غیرعمد و همراهی مردم برای کمک به این زندانیان دارد.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تربیتی آذربایجان غربی گفت: وقتی به مردم برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد مراجعه می شود، اطلاع درستی از وظایف ستاد دیه ندارند و این زندانیان را نیز به چشم افرادی که مخل آسایش عمومی و اجتماع هستند، نگاه می کنند.
بنی هاشمی افزود: با استفاده از پتانسیل رسانه ملی که در این سالها در کنار این ستاد بوده و استفاده از تجربیات کارشناسان مجرب مرکز استان می توان این آگاهی را به مردم داد تا بهتر به وضعیت مددجویان اشراف داشته باشند.
توکل حیدری رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در سال های گذشته فعالیت های خوبی در جذب کمک های خیرین برای این ستاد انجام گرفته که جا دارد از این تلاش ها قدردانی شود ولی برنامه جامعی که از قبل برای بالا بردن هر چه بیشتر مشارکت های مردمی باشد، در استان تدوین نشده است.
مسعود مجرد مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی نیز در خصوص کمک این نهاد به ستاد دیه در راستای فرهنگسازی های مرتبط کمک رسانی می کند.
سال گذشته 280 و امسال 50 نفر زندانی جرایم غیرعمد در ارومیه آزاد شده اند؛ در حال حاضر نیز بیش از 400 نفر به علت جرایم غیرعمد در زندان های استان هستند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.