به گزارش ایرنا، محرمعلی الهوئی روز دوشنبه در نشست مشترک معاونت سواد آموزی با اداره انجمن اولیا و مربیان البرز افزود: پرداختن به فعالیت های سوادآموزی استقلال و بالندگی در عرصه فرهنگ کشور را به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه انجمن های اولیا و مربیان در شناسایی ، جذب ، ایجاد انگیزه و علاقه افراد بی سواد نقش مهمی دارند اظهار کرد: برای کاهش و ریشه کنی بی سوادی در این استان نیاز به همکاری تنگانگ اولیا دانش آموزان البرزی داریم.
وی بیان کرد: نمایندگان انجمن اولیا و مربیان در مدارس ، تلاش برای بهره مندی اولیا ء دانش آموزان از تسهیلات سواد آموزی را رسالت خود می دانند .
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به موضوع شناسایی ، جذب و نگه داشت اولیا بی سواد پرداخت و تصریح کرد: این مهم در مدارس به دلیل قابل دسترس بودن با بهره گیری از بانک اطلاعات اولیا در مدارس ،تاثیر گذاری مثبت در امر تعلیم و تربیت فرزندان ، ایجاد و توسعه خانواده متعادل و توسعه پوشش تحصیلی باید مورد توجه قرار گیرد.
الهویی گفت :بدیهی است با برنامه ریزی و مشارکت موثر می توان شرایط باسواد شدن و اهدای نعمت سواد به اولیاء ذی نفع را تا حصول نتیجه پیگیری کرد.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت : انجمن ها در محور تبلیغ و ترویج دانش افزایی در کلاس های آموزش خانواده ، همکاری با رابطین سوادآموزی در مدارس جهت احصاء و تعیین وضعیت اولیای بی سواد ، پالایش مدارک تحصیلی اولیا همیشه موثر و تاثیرگذار بوده و هستند.
الهویی تصریح کرد: همکاری موثر انجمن های مناطق با مدیران ادارات سوادآموزی مناطق فصل مشترکی است که ما را در اجرای برنامه ی عملیاتی یاری می کند.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز گفت : این مجموعه برای همکاری به منظور ارتقای کمی و کیفی سواد در بین اولیا دانش آموزان است .
امیر والی پور تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود در شوراهای انجمن اولیا و مربیان می توان گام های موثری در حوزه سواد آموزی برداشت.
وی ادامه داد: با برگزاری دوره های آموزش خانواده ، مراکز مشاوره و راهنمایی ، خانواده پیوند و انجمن اولیا و مربیان در مدارس امکان گسترش دامنه سواد را برای افراد بی سواد در البرز می توان گسترش داد.
آموزش و پرورش البرز 440 هزار دانش آموز در 8 ناحیه و منطقه دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.