به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری محمدتقی نظرپور روز سه شنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: باید به کمک دولت و مجلس برای توسعه فضاهای آموزشی در مسکن مهر برنامه ریزی جدی داشته باشیم تا پرونده این موضوع هم تا سال آینده بسته شود.
وی افزود: اعتبارات کنونی این سازمان پاسخگوی نیازهای رو به فزونی توسعه، تجهیز و نگهداری فضاها و اماکن این حوزه نیست که مشارکت همه جانبه را می طلبد.
نظرپور از جمله برنامه های این حوزه را توسعه مدارس ماندگار، ساخت مجتمع های آموزشی مجهز و برخوردار از امکانات جانبی حتی در روستاها و استفاده از ظرفیت تبدیل به احسن زمین ها و ساختمان های آموزش و پرورش مطابق ضوابط جاری بودجه برشمرد.
وی بر ارتقای سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: این امر نیز به کمک دولت و مجلس نیازمند است.
استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار خواستار آن شد تا سهم اعتبارات ملی نوسازی و تجهیز مدارس این استان بیش از گذشته تقویت شد و گفت: در تخصیص اعتبارات ملی، تغییر نگاه به استان های کمتر برخوردار و در حال رشد برای کاهش فاصله این استان ها با مناطق برخوردار کشور ضروری است.
محمدرضا صالحی با اشاره به تخصیص100در صدی اعتبارات این استان در سال گذشته افزود: با این وجود، به دلیل رقم پایین اعتبارات این استان در مقایسه با استان های بزرگ، انتظار از وزارتخانه ها و دستگاه های ملی این است که سهم بیشتری برای اعتبارات خراسان شمالی به هنگام بودجه ریزی و تخصیص ها در نظر بگیرند.
وی با اشاره به اهمیت کمک های دیگر نهادها و سازمان ها به تقویت و توسعه فضاهای آموزشی تصریح کرد: سهم کمک های خیران، صنایع و شهرداری های خراسان شمالی به این حوزه خیلی چشمگیر نیست، بنابراین به مساعدت بیشتر وزارتخانه و سازمان های ملی نیاز داریم.
بر اساس شناسنامه فنی استان خراسان شمالی در سال 85، دو هزار و 500 کلاس درس فرسوده اعلام شده بود که از مجموع این تعداد هزار کلاس فرسوده تخریب و بازسازی شد.
خراسان شمالی 164 هزار دانش آموز دارد که در بیش از دو هزار آموزشگاه تحصیل می کنند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.