به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر سه شنبه در تجمع هواداران خود در مصلای امام خمینی (ره) کرج، افزود: کشور ما دارای امکانات لازم است و اینکه منتظر بمانیم، گوشه چشمی(از خارج) به ما نشان بدهند، این نگاه باید اصلاح شود.
وی با تاکید بر اینکه به توانایی ملت معتقدیم، گفت: همه قفل ها با حضور مردم با نقش مردم و نقش دادن به نخبگان جوان، حل می شود. قفل کسب و کار، بیکاری، فساد اداری و تبعیض را فقط می توان با حضور کارگشای مردم و جوانان حل کرد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: کشور ما غنی از ذخایر، معادن و بسیاری از ثروت ها است. ما مشکل کمبود آب و نقدینگی نداریم، مشکل کمبود خاک حاصلخیز نداریم، مشکل ما در کشور ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی است.
رئیسی ادامه داد: با ضعف مدیریت کاری از پیش نمی رود، مشکلات بیکاری حل نمی شود؛ در هر خانواده 2 تا سه نفر بیکار وجود دارد و یک میلیون تحصیل کرده بیکار داریم؛ در کشور اگر حداقل سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم بحران بیکاری حل می شود با همین منابع و امکانات می توان این کار را کرد. می گویند چطور؟ ما می گوییم اگر اقتصاد دریا فعال شود، بسیار اشتغال زا است، اگر اقتصاد فضای مجازی را فعال کنیم، از طریق تولید محتوا و نرم افزار می توانیم به این هدف برسیم؛ دنیا اکنون به اندازه پول نفت ما از نرم افزار کسب درآمد می کند.
وی تصریح کرد: بنده به عنوان یک طلبه که از سال 59 به مدت 2 سال ونیم دراین شهر به عنوان یک مدیر ساده فعالیت کردم؛با لطف خدا با اعتمادی که امام راحل(ره)به جوانان داشتند و لطف شهید بهشتی در آن 2سال ما تا امروز می گوییم، با همان اطلاعات می توانیم حداقل سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم. آقایان می گویند نمی شود، ما می گوییم می توانیم.
رئیسی همچنین گفت: من خطاب به آقای روحانی که می گوید نمی شود، می گویم اگر نمی شود، پس چرا با توجه به صراحت قانون که باید 12 درصد نرخ بیکاری به هشت درصد کاهش یابد، خود را به مردم عرضه کردید؟
وی ادامه داد: ما می گوییم قاچاق کالا به عنوان عامل بیکاری را می توان در کشور به صورت سیستمی حل کرد، شما می گوید چگونه؟ یک سامانه جامع اطلاعات بین نظام بانکی ایجاد می کنیم تا کسانی که تسهیلات می گیرند و بین نظام گمرکی واردات و صادرات، بین ثبت سفارش نظام های نظارتی اقتصاد کشور را پشت ویترین گذاشته شود، تا مردم ببینند چه می گذرد؛ این قدر موضوعات را محرمانه نکنید.
رئیسی همچنین گفت: من در برنامه ام گفتم، هم آقای قالیباف برادر مجاهدم گفته با هم هماهنگ نکردیم که بگوییم چقدر می توانیم شغل ایجاد کنیم، اما در برنامه ما به این رقم رسیدیم که یک میلیون شغل را می توانیم به عنوان کف ایجاد کنیم.
این نامزد انتخابات تصریح کرد: ما می گوییم می شود ازدواج 11میلیون جوان را در کشور تسهیل کرد، ما می گوییم هر یک میلیارد دلار جلوگیری از قاچاق می تواند 100 هزار شغل ایجاد کند، 10میلیارد دلار می تواند یک میلیون شغل ایجاد کند. شما می گویید این نمی شود ما می گوییم این کسانی که سفره هاشون کوچک می شود و روز به روز فاصله طبقاتی بیشتر می شود، دولت باید نسبت به آنها احساس مسئولیت کند، باید دهک های پایین یعنی فقر مطلق زندگی آنها تغییرکند. شما می گویید از کدام منابع، شما حامل های انرژی بنزین، برق، آب و تلفن را گران کردید، آیا قانون نمی گوید در هدفمند کردن یارانه ها این یارانه باید به مردم بازگردد، ما می گوییم امکان دارد. مگر این روزهای نزدیک به انتخابات شماپرداختی به افراد زیرپوشش سازمان های حمایتی را سه برابر نکردید، از کجا پول آوردید؟
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: چند شب پیش برای کسانی که یارانه شان قطع شده بود، پیامک شده تا بیایند یارانه خود را بگیرند، ما سوال داریم این پول را از کجا آورده اید؟ شما می گویید پول نیست، ولی به هر دهیار گفته می شود برود 10میلیون تومان دریافت کند، این مبالغ از کجا آمده است؟
وی خاطرنشان کرد: چند سال پیش که در کرج بودیم آشنایی با شهرک های صنعتی آن دارم، چرا گذاشتید این همه شهرک صنعتی تعطیل بشود، قبلا مشکل بیکاری جوانان را داشتیم اکنون پدران آنان هم اضافه شده است.
رئیسی گفت: ما زبان کسانی هستیم که روزنامه ندارند تا حرفشان در این کشور شنیده شود؛ شما بیایید فساد اداری را با حساسیت برخورد کنید، اولین کسی که باید با حساسیت بیشتری برخورد کند رئیس دولت است. ما در دولت کار و کرامت نه اینکه منتظر بمانیم تا فساد بشود بعد معرفی کنیم، با سازوکارها و اصلاح بسیاری از نظام های اداری اجازه تولید شدن فساد را نخواهیم داد.
این نامزد انتخاباتی یادآورشد: مشکل فقر، بیکاری و فساد نه با شعار بلکه با سازو کار از چهره این کشور باید برداشته شود. می گویند امکان ندارد، تهمت می زنند یا رقیب هراسی می کنند و مردم را می هراسانند که اینها می خواهند دیوار بکشند، ما گفتیم دیواری بسیار بلند بین چپاول گران و حقوق مردم ایجاد می کنیم.
وی اضافه کرد: آقایان آمار می دهند که مالیات ما در کشور نخستین سالی است که در نفت افزایش یافته، خوب است، شفافش کنید که مالیات از چه کسی گرفتید، از کسانی که یقه سفید هستند و فرار مالیاتی دارند، یا کاسبی که آدم خوش حساب است و مالیات را پرداخت می کند. اسمش را می گذارید ارزش افزوده، درصورتی که گرفتن مالیات از آدم خوش حساب هنر است یا کسی که به صورت میلیاردی با فرار مالیاتی حق ملت را ضایع می کند.
رئیسی گفت: دولتی هستید که امکانات دارید، باید از مردم پرسید که آیا دولت به وعده هایش عمل کرده است، روحانی چند سال پیش گفت که بازار ما شده کالای چینی درحالی که سالی پنج میلیارد دلار ورود کالای چینی داشتیم، دراین چهارسال به 2برابر یعنی 10میلیارد دلار رسیده است.
وی افزود: از من پرسیده شده مهمترین و موثرترین برنامه انتخاباتی ام چه موردی است، در پاسخ گفتم توجه به عقل مردم است، مردم عقل و سهم دارند، فرق بین تبلیغاتی انتخاباتی و کار را مردم می دانند.
رئیسی با تاکید بر اینکه برنامه ام اعلام شده ، گفت: آیا شما به برنامه خود عمل کردید، زمانی می گویید برنامه پنجم توسعه که مجلس تصویب کرد، مجلس برنامه ششم توسعه را هم تصویب کرد که شما نه در سیاستگذاری نه تدوین و نه ابلاغ آن بودید.
وی افزود: برنامه ای که خودتان دراین چهار سال دادید، اجرا کردید؟ برنامه نوشتن لازم است اما تعیین کننده اقدام و عمل است نه حرف زدن.
رئیسی ادامه داد: در بحث حقوق شهروندی از یک کتاب رونمایی کردید، آیا مشکل مردم در حقوق شهروندی رونمایی از یک کتاب است که با تشریفات انجام شود؟ کشور قانون اساسی دارد، حقوق شهروندی آن است که بیکار نداشته باشیم، فقیر و مستمند شب بی نان نخوابد، زن و دختر ما بتواند شغل با منزلت و کرامت داشته باشد.
وی افزود: حقوق شهروندی این است که تحصیل کرده ما دکترا و فوق لیسانس ما از بیکاری خجالت زده نشود. اینها حقوق شهروندی است. اینکه کسانی که جان بچه های خود را برای دفاع از این کشور فدا کردند و مدافع حرم شدند، به آنان بی احترامی نشود.
این نامزد انتخاباتی گفت: حقوق شهروندی این است که کارگاه ها یکی پس از دیگری تعطیل نشود، حقوق شهروندی این است که ایرانی برای ایرانی بودنش در خارج مرزها افتخار کند نه پاسپورت ایرانی از جایگاهش تنزل یابد.
رئیسی ادامه داد: حقوق شهروندی آن است که فرهنگیان ما سهمشان به غارت نرود، بنابراین امروز باید سه نگاه تغییر کند، تغییر به توانایی ملت و جوانان، بیگانگان و امکانات موجود.
وی گفت: ما نه بازگشت به گذشته، و نه تحمل وضع موجود بلکه تغییر را خواستاریم.
رئیسی تاکید کرد: برای مردم نداشتن قابل تحمل است اما تبعیض هرگز، برای مردم کمبودها دلنشین اما ناکارآمدی هرگز و مردم با فساد اداری کنار نمی آیند و کشور هم سند برجامش و رفع مشکلاتش نیازمند یک دولت جهادی انقلابی است که امید است به لطف خدا و عنایت ثامن الححج(ع) و کمک مردم در 29 اردبیهشت به دست توانای ملت ایران رقم بخورد.
1535/2089/ 6037
خبرنگار: حکیمه کشاورز ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.