ذبیح الله قائمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این مطالعات در هشت فصل نهایی شده که یکی از پروژه های محوری و کلیـدی استان است و محصول نهـایی آن برنامـه ریزی توسعه ای برای استان خواهد بود.
وی ادامه داد: این مطالعات نقشه راه در زمینه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و کالبدی را در افق بلند مدت ترسیم می کند؛ این مطالعه، پایه اصلی تهیه سند توسعه استان است.
قائمی گفت: تشکیل کارگروه آمایش سرزمین با حضور اعضای اصلی ، فرمانداران ، روسای دانشگاه ، مشاوران استاندار ، مدیران کل دستگاه های اجرایی بوده است .
وی افزود: در این جلسات به تبیین آینده نگری و توسعه استان در مطالعات آمایش سرزمین با استفاده از نظرات متخصصان و صاحب نظران گام های موثری بر داشته شده است.
قائمی با اشاره به مهم ترین محورهایی که در این زمینه مورد بحث قرار گرفت اشاره کرد و افزود: ساختار اقتصاد کلان استان ، حمل و نقل و ارتباطات، فرهنگی و اجتماعی و نظام تصمیم گیری استان جزء گام های خروجی پیشران مهم می باشد .
وی افزود: این مطالعات حاصل کار مشاوران شرکت شرق آیند و نتایج بحث تبادل نظر اعضای کارگروه بوده ، کتاب سنتز که خلاصه و جمع بندی مطالعات مذکور آماده شده و دراختیار اعضا ، محققان و مشاوران قرار گرفته است .
قائمی اظهار کرد: در تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه استان البرز سند آمایش بعنوان یکی از اسناد بالادست و مهم در اختیار دستگاه های اجرایی جهت جمع بندی قرار گرفته است .
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.