به گزارش خبر آنلاین، عباس محمدی  در نشست"نقش مشارکت مردمی و سازمان های مردم نهاد درحفظ محیط زیست و سلامت جامعه" که با حضور جمعی از فعالان حوزه زیست برگزار شد، در سخنانی افزود: بحث تخریب کوها، نابود شدن مراتع، زیستگاه ها و مشکل فاجعه بار آب همه ناشی از بی توجهی به سیاست گذاری ها است. بیش از 90 درصد مشکلات موجود در بخش های مختلف زیست محیطی مربوط به چگونگی سیاست گذاری ها است.
وی گفت: شوراها که مطابق اصل 100 قانون اساسی باعث افزایش مشارکت مردم در مسائل فرهنگی و اجتماعی می شوند، هم اکنون در خیلی از نقاط کشور بخصوص در روستاها تبدیل به لانه هایی برای استفاده نامناسب از منابع طبیعی شده است.
محمدی افزود: علاوه بر تخصیص کوه، جنگل و مراتع به اطرافیان و تخریب جبران ناپذیر طبیعت این خطر را هم در نظر داشته باشید که طرح های اعضاء شوراها معمولا طرح هایی است که برای اطرافیان آنها درآمدزا است.
این فعال محیط زیست با تاکید براینکه، موضوع اصلی اینجاست که سیاست، اقتصاد، قدرت، نوعا با حفظ طبیعت در تعارض است، گفت: متاسفانه در کشور ما راه ساده تر برای کسب قدرت و ثروت بی اعتنایی به محیط زیست و بهره برداری هر چه سریعتر و ساده تر از طبیعت است.
محمدی با شاره به اینکه در کتابهای درسی موضوعات محیط زیست وارد شده گفت: سازمان محیط زیست و بحث مدرسه های محیط زیست چنان گسترده شده که غالب نیروهای مردمی و سازمان های غیر دولتی از آن رضایت داشته و پیگیر ادامه آن می باشند.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 643417
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.