مسعود قاسمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا با اشاره به اینکه باید ظرفیت همکاری های 2 کشور را عملیاتی ساخت، افزود: حجم مبادلات تجاری میان ایران و آفریقای جنوبی می تواند سهم قابل توجهی داشته باشد.
وی اظهار کرد: اعضای این هیات اقتصادی با هدف شناخت ساختارهای اقتصادی و تعامل تجاری بیشتر با فعالان اقتصادی استان البرز به ایران سفر خواهند کرد.
قاسمی به نقش تاثیر گذار بخش خصوصی در راستای تحقق اهداف تعیین شده در بحث اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود :حضور هدفمند هیات های اقتصادی و تجاری در بازار سایر کشورها گامی در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
دبیر کل اتاق بازرگانی البرز گفت: معرفی توانمندی های صادراتی، مزیت های تجاری و صنعتی، بررسی موانع و مشکلات در توسعه روابط تجاری و ارائه راهکارهای مناسب از مهترین رسالت های اتاق البرز است.
وی، برگزاری نشست های تخصصی بین تجار و بازرگانان البرز و آفریقا جنوبی و بازدید از واحدهای صنعتی از جمله برنامه های این هیات تجاری است.
وی تاکید کرد: این هیات تجاری و بازرگانی متشکل از مسوولان و کارشناسان شرکت های در زمینه های کشاورزی ( پرورش و تامین دام و طیور)، تجهیزات الکترونیکی هواپیمایی و خودرو، قطعات خودرو، فولاد، مصالح ساختمانی و مبلمان، سازه های زیست محیطی، تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب ،موبایل و تجهیزات فنی و مهندسی، گوشت مرغ و شتر مرغ، دارو و تجهیزات پزشکی و تجهیزات زیر ساخت و به مدت یک روز دراستان البرز حضور خواهند داشت.
پیش از این یک هیات تجاری به سرپرستی روسای سازمان صنعت و معدن و اتاق بازرگانی استان در سال 90 به شهر ژوهانسبورگ و کیپ تاون آفریقا ی جنوبی سفر کرده و مذاکرات تجاری موفقی داشتند.
تاکنون هیات های اکراین، بوسنی، ایتالیا، کرواسی، لهستان، فرانسه و استونی از جمله کشورهای بودند که به این استان سفر کرده اند.
7411/ 6155خبرنگار: سیده فرنازمرتضوی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.